נס: זיהוי מהיר מנע אסון גדול

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נס: זיהוי מהיר מנע אסון גדול

    תינוק שנחבל לאחר שנפל והקיא ובנס, מנכ"ל הצלה גוש דן ששימש כאח במחלקת הילדים במעייני הישועה, זיהה בזווית עינו את הדחיפות בה הילד זקוק לטיפול מציל חיים

    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למיון ילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה הגיעו במוצאי שבת זוג צעיר עם תינוק בן שנה לאחר שנפל בצהרי היום בחדר המדרגות, הילד אמנם היה חיוני ופעיל, אך ההורים הגיעו לבדיקות בגלל שהילד הקיא.

    אושי שלומוביץ, האח שהיה אחראי המשמרת במיון ילדים, שבכובעו השני הינו גם מנכ"ל ארגון 'הצלה' ולו ניסיון של שנים רבות בהצלת חיים, היה עסוק בבדיקת ילד אחר כשלפתע הבחין בזווית עינו בסימנים חשודים על התינוק שנפל במדרגות והמתין לבדיקה. "הוא היה נראה לי אפטי".

    מיד בירר עם ההורים את סיבת הגעתם והבין שזה אכן מנפילה. אושי לקח את הילד מיידית ורץ איתו לחדר ההחייאה כיוון שכבר זיהה סימנים המראים על דימום מוחי ודופק איטי אף שלכאורה כלפי חוץ התינוק היה נראה בסדר. "ההורים היו המומים ולא הבינו מדוע צריך החייאה ומדוע מזעיקים רופא מרדים".

    רופאת הילדים דר' שני לוין בלושטיין והאחות אתי אורלנציק יחד עם האח אושי שלומוביץ ביצעו פעולות מיידיות להצלת חיים ובהם הרדמה והנשמה של הפעוט.

    מנהלת המיון ד"ר אלכס גלייזר הוזעקה מביתה באופן בהול והמשיכה יחד עם שאר הרופאים לייצב את מצבו של הילד והכינו אותו להעברה לבי"ח אחר לניתוח ראש בהול לעצירת הדימום המוחי.

    ואכן הילד פונה בנט"ן לניתוח ראש בהול שהציל את חייו.

    לאחר כמה ימים, הגיעו הוריו הנרגשים של הילד להודות לצוות המיון על הזיהוי המהיר והטיפול המקצועי להם בנם זכה ושברוך ה' חייו ניצלו.

    ד"ר אלכס גלייזר מנהלת המיון מוסיפה: "בזכות ההיענות המהירה הקיימת במיון הילדים זכינו להציל את חייו של הילד ולתת לו את הטיפול המקצועי ביותר".

    זה המקום להזכיר, כי במקרה של נפילת ילד מגובה או במכת ראש מומלץ לבוא להיבדק באופן מיידי כדי למנוע אסון.



    0 תגובות