הכפיה החילונית: הוגש ערעור על ההחלטה בתכנית "המשפיעים"

    איתי גדסי No Comments on הכפיה החילונית: הוגש ערעור על ההחלטה בתכנית "המשפיעים"

    הפרקליטות הגישה ערעור נגד ההחלטה ללימודים בתערובת בתכנית "המשפיעים"; התכנית תמשיך כרגיל עד לדיון בערעור

    מסמך • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פניית היועמ"ש לממשלה אביחי מנדנבליט, פרקליטות המדינה הגישה אמש ערעור בבית הדין הארצי לעבודה כנגד החלטת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, שחייב את תכנית "משפיעים" – צוערים בשירות המדינה למגזר החרדי לפעול בתערובת של נשים וגברים יחד. בכך, נענה היועמ"ש מנדלבליט לפנייתו של שר הפנים אריה דרעי נגד החלטה זו הפוגעת באורחות חייו של הציבור החרדי.

    בנוסף, קיבל אמש בית הדין הארצי את העתירה לעיכוב ביצוע ההחלטת בית הדין האיזורי, ומשכך תכנית הצוערים החרדית תמשיך לפעול במתכונת נפרדת עד ההחלטה בערעור.

    שר הפנים אריה דרעי אמר היום: "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה, לשרת המשפטים שקד וכן לנציב שירות המדינה מר אודי פראוור שהתייצבו לימין עמדתי, והבינו כי ביטול ההפרדה משמעותה סגירת התכנית. מחובתנו כנבחרי ציבור לפעול לשילובם בתעסוקה של כל האוכלוסיות, לרבות המגזר החרדי".

    כזכור, בית הדין האיזורי לעבודה חייב את תכנית הצוערים החרדית "המשפיעים" לפעול במתכונת לימודים מעורבת בלבד. לאור ההחלטה פנה השר דרעי ליועמ"ש לממשלה וטען, כי החלטה זו מדאיגה מאד ויש בה ניסיון לחנך מחדש את הציבור החרדי.

    לדברי השר דרעי, "לא ייתכן שבשם ערכים 'ליברליים' כביכול יכפו כללים זרים הנוגדים באופן מוחלט את ההלכה, כפי שבא לידי ביטוי במכתבו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. אסור שהשיח הקורא לשילוב חרדים בתעסוקה יהיה במחיר פגיעה באורחות חייו של הציבור החרדי או ויתור על קוצו של יו"ד בהלכה".



    0 תגובות