ראש העיר חיבר ספר תורני חדש "תורת משה"

    קלמן טלר 1 Comment on ראש העיר חיבר ספר תורני חדש "תורת משה"

    פרי חידושיו של ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול על מסכתות סנהדרין מכות וסוטה | נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א: "ר' משה אבוטבול מחייב את העסקנים"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים התחדש ארון הספרים התורני עם ספר ייחודי ורב חשיבות, הספר 'תורת משה' על מסכתות סנהדרין, מכות וסוטה. ספר אותו כתב ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, שבמסגרת הלימוד שלו עם החברותא הרה"ג רבי שלמה גבאי שליט"א ראש כולל תורת אברהם, חידש חידושים והערות בעומקי הסוגיות, ולמרות עיסוקיו הרבים בניהולה של עיר ואם בישראל העלה את הדברים על הכתב בצורה ברורה ומאירת עיניים, והדברים מאירים ומשמחים כל לבב.

    את הספר 'תורת משה' החל הרב משה אבוטבול לכתוב לפני כ-3 שנים, כאשר כל חידוש וכל סברה מחודשת בירר פעם אחר פעם עד שהעלה אותה על הכתב, ומאחר והצטברו אצלו כבר מאות חידושים ביקש להעלות אותם על שולחן מלכים, אך מה שזירז אותו למהר ולהוציא את הספר לאור, היה יום השלושים לפטירתו של אחיו הגדול ר' שמעון ז"ל שנפטר במיטב שנותיו.

    הספר החדש מעוטר בהסכמותיהם הנלהבות של מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א ראש ישיבת אור החיים, ורב העיר בית שמש הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א, כאשר הרבנים בהסכמותיהם כל אחד בסגנונו הוא מעלה על נס את חשיבותו ואיכותו של הספר, ובמיוחד את הדוגמא שניתן להראות מכך שראש עיר של עיר גדולה ביותר מקדיש עתותיו לתורה ולומד בעומק העיון.

    תורת משה אבוטבול

    עם צאתו של הספר לאור, זכה ראש העיר הרב משה אבוטבול להעלות את הספר על שולחן מלכים, מאן מלכי רבנן, שאלו שיבחו ורוממו את הספר ובירכו את הרב משה אבוטבול שיזכה להמשיך לזכות את עולם התורה בפרי חידושיו ובהילולי הגיונותיו.

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א התרגש ביותר כשקיבל את הספר, ולמרות שהיה קהל רב בחדר בעת שראש העיר הרב משה אבוטבול הגיש לו את הספר, מרן הגר"ח אחז בספר ובמשך כמה דקות עבר דף אחרי דף בתוך הספר בעיניים מאירות, ואחר בירך את ראש העיר בברכה והצלחה להגדיל תורה ולהאדירה.

    נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א שיבח את הספר בכנס בני הישיבות שנערך בבית שמש. מרן הגר"ש עלעל בספר במשך שעה ארוכה, ואחר אמר לקהל כי "ר' משה אבוטבול מחייב את העסקנים, הוא גם ראש עיר שמצליח לקדם את בית שמש וגם מוצא עיתים להקדיש לתורה, מתוך התמדה ושקידה, ואף לחדש דברים  נפלאים ציצים ופרחים על מסכתות הש"ס, כל העסקנים והעוסקים בצורכי ציבור צריכים ללמוד ממנו".

    ואילו חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א, היה כה נרגש בשעה שקיבל את הספר מידיו של ראש העיר, עד שקם מכיסאו וחיבק את הספר באומרו "זה חלקי מכל עמלי, אנשים עושים דברים טובים, בונים ומקימים, אבל צריכים לזכור שבאים לשמים, שואלים את האדם – 'פלפלת בחכמה'?, ר' משה אבוטבול שיאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים יוכל לבוא עם הספר החשוב הזה ולהשיב 'כן', ספר שכל כולו פלפול בחכמה, הבנה מעמיקה וחידושים נפלאים בחכמת התורה".

    בשלהי הדברים ראוי לציין כי הרב משה אבוטבול לא הוציא את הספר למטרות רווח, ולכך כל ישיבה או בית מדרש שיגישו בקשה לקבל את הספר, הספר 'תורת משה' ישלח חינם לאוצר הספרים שלהם, להגדיל תורה ולהאדירה.



    1 תגובות

    מיין תגובות