בג"צ דחה את החלטת ליברמן לאסור כניסת פלסטינים לטקס זיכרון

    איתי גדסי No Comments on בג"צ דחה את החלטת ליברמן לאסור כניסת פלסטינים לטקס זיכרון

    בג"צ דחה הבוקר את החלטת שר הביטחון ליברמן שלא לאפשר לפלסטינים להיכנס לתחומי ישראל ולהשתתף בטקס זיכרון אלטרנטיבי ליקיריהם שנהרגו • ליברמן הגיב להחלטה: "בג"צ יצר הבוקר שיוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים • ח"כ עודד פורר: בג"ץ הוכיח היום עד כמה הוא מנותק מרצונו ותחושותיו של הציבור ישראלי

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזה 12 שנים מתקיים בערב יום הזיכרון טקס זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים שנהרגו במסגרת הסכסוך. מספר המשתתפים הגיע בשנה שעברה לכ- 4000 איש. בשנים עברו העניק שר הביטחון היתרי כניסה לפלסטינים שהוזמנו להשתתף בטקס, למעט בשנת 2017, אז בוטלו היתרי הכניסה שניתנו לפלסטינים שהוזמנו אליו בשל פיגוע חבלני שאירע זמן קצר לפני שהתקיים. השנה עתיד הטקס המשותף להתקיים בפארק גני יהושע בתל אביב וצפויים להשתתף בו אלפי ישראלים. על פי התכנית שפרסמו העותרות הוזמנו גם השנה פלסטינים להשתתף בטקס והדוברים המרכזיים בו יהיו הסופר דוד גרוסמן שאיבד את בנו במלחמת לבנון השנייה וד"ר אמאל אבו סעד שבעלה נהרג מירי שוטרים במהלך פינוי כפר בלתי מוכר בנגב בשנה שעברה. כמו כן הוזמנו לשאת דברים ג'יהאד זראייר שבנו נהרג מירי כוחות צה"ל בשנת 2014, יובל רוט שאחיו נחטף ונרצח על ידי מחבלים מארגון חמאס בשנת 1993, מהא סלאח שאחיה נהרג מירי חיילי צה"ל בשנת 1997, ועדי צ'רנוברודה-כחלון שאיבדה את אביה בפיגוע במסעדת "מצה" בחיפה בשנת 2002.

    שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט שלא לאפשר לפלסטינים המוזמנים לטקס להיכנס לתחומי מדינת ישראל ואמר: "החלטתי לאסור כניסתם לישראל של… פלסטינים שהוזמנו ל"טקס משותף" ישראלי-פלסטיני, שיתקיים בערב יום הזיכרון. לא אתן ידי לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".

    למרות זאת, הורה היום בג"צ להורות לשר הביטחון לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לצורך השתתפות בטקס המשותף ל-90 פלסטינים – בדומה לכמות ההיתרים שהתאפשרה בשנת 2016 – ובלבד שלאחר בדיקה פרטנית מתאימה יימצא כי אין לכך מניעה ביטחונית או אחרת.

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב להחלטה: "בג"צ יצר הבוקר שיוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד, פילוג."

    תגובת מפלגת ישראל ביתנו להחלטת בג״צ: פסיקתו של בג״צ, לאשר את קיום טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני, ערב יום הזיכרון הינה מצערת. אנו נחשפים לטקס פוגעני ופוליטי הנוגד כל דעת והיגיון. טקס המאפשר את כניסתם של מחללי הזיכרון ומשפחות של מחבלים לשטחה של מדינת ישראל. ביום הזיכרון עלינו להרכין ראש לזכר נופלינו וחללינו היקרים ולכבד את זכרם ואת משפחותיהם.

    ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בתגובה להחלטת בג"ץ להתיר כניסתם של פלסטינים לטקס הזיכרון האלטרנטיבי: "תחושת הקדושה בערב יום הזיכרון מתערבבת עם תחושת הבושה העמוקה שאני חש היום נוכח החלטת בג"צ להעמיד בשורה אחת את חללי צה"ל ואת המחבלים. אין דרך אחרת לתאר טקס ששם את משפחות הרוצחים והמחבלים לצד משפחות הלוחמים על הגנת העם והארץ.

    "בשם הגנה על זכויות משפחות המחבלים פגע בית המשפט העליון בכלל הציבור הישראלי ובמשפחות חללי צה"ל ופעולות האיבה. בג"ץ הוכיח היום עד כמה הוא מנותק מרצונו ותחושותיו של הציבור ישראלי".

    ח"כ רוזין: למנוע אלימות

    ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה הבוקר (שלישי) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה למנוע מקרי אלימות כלפי משפחות שכולות ומשתתפים בטקס הזיכרון האלטרנטיבי, זאת בעקבות אירועים אלימים בשנה שעברה.

    מתוך הפניה: "בטקס שהתקיים בשנה שעברה, התקהלו בצמוד למתחם הטקס עשרות מפגינים אשר נהגו באלימות רבה ותקפו את המשפחות השכולות והמשתתפים ביריקות, קללות, בבעיטות, זאת על אף המצאות המשטרה בזירה. ההתנגדות לקיומו של הטקס, בקרב חלק מהציבור הישראלי, ידועה. יחד עם זאת, תפקיד המשטרה להיות נקייה מעמדה פוליטית, ולהגן על אזרחים מאויימים.  יש להניח את המחלוקות הפוליטיות בצד ולאפשר למשפחות השכולות להנציח את זכר יקיריהן תוך שמירה על ביטחונן. מפגן ההתנגדות, אם ירצו לקיימו, יכול להתקיים במקום מרוחק יותר, ולא בצמוד למתחם האירוע בו מתקיים טקס זיכרון".



    0 תגובות