- רדיו קול חי - -

גילאון נאבק בניצול החרדיות בהייטק: "לא עושים להן טובה בהעסקתן"

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון הגיב לפרסומים השונים הטוענים כי קיים ניצול בכל הנוגע לעבודתם של נשים חרדיות על ידי חברות ההייטק. בדבריו אמר: "בעקבות פניות רבות שקיבלתי על ניצול ואפליה בשכר, יזמתי בתמיכת חכי"ם מכל סיעות הבית, הצעת חוק תקדימית להשוואת תנאי השכר של אוכלוסיות שאסור להפלותן כדוגמת נשים חרדיות בענף ההייטק".

"אף אחד לא עושה טובה לאיש או אישה כשהוא מעסיק אותם. עבור עבודה שווה, יש לתת שכר שווה. החברות השתמשו בפרצות בחוק כדי לעשות איפה ואיפה, והחוק אפשר גטאות של כוח עבודה זול בשם עקרון השילוב".

בדברי ההסבר לחוק שיעלה להצבעה במושב הקיץ של הכנסת כתב ח"כ גילאון: "הפריון ושווי העבודה של עובדים ועובדות מאוכלוסיות משולבות אינו פוחת מזה של עובדים בשוק החופשי. אין כל הצדקה לאפשר פערי שכר עבור עבודה לפי שיוכו המגזרי של העובד או העובדת. למעשה, המצב כיום מאפשר למעסיקים להעסיק כוח עבודה זול עם גושפנקה ציבורית של שילוב ושוויון הזדמנויות, שבפועל רק מעמיקה את הפערים החברתיים בישראל".

הצעת החוק מסדירה את נושא אפליית השכר לאוכלוסיות המוגנות תחת חוק שוויון הזדמנויות לעבודה, המועסקות על ידי קבלני שירות וחברות בת. ההצעה כוללת תיקונים לשני חוקים: 1. תיקון לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, המגדיר אי שוויון בשכר – כאפליה, בכל צורה של העסקה. 2. ‏ תיקון לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, המבטל את ההחרגה של עובדי המחשוב.

להצעת החוק הצטרפו מלבד יוזם החוק ח"כ אילן גילאון גם ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) וחברי כנסת נוספים.