ששי גז: חובה להעמיד לדין חוקרי משטרה שמדליפים מידע

    איתי גדסי No Comments on ששי גז: חובה להעמיד לדין חוקרי משטרה שמדליפים מידע

    פורום משילות לישראל של הליכוד התכנס לדיון באשר למקומה של התקשורת ושלטון החוק: השר אקוניס: "התקשורת החליטה שהיא צריכה להיות גם הרשות המבצעת, גם המחוקקת וגם השופטת, התעצמות התקשורת היא הסכנה האמיתית לדמוקרטיה"

    צילום: Moshe Shai/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היו"רים המשותפים של פורום משילות לישראל בתנועת הליכוד – עוה"ד ליאור קצב וסוזי עוזסיני ארניה אירחו במצודת זאב פאנל בו השתתפו שר המדע והח"כ אופיר אקוניס, ח"כ אורן חזן, עוה"ד ששי גז ונבון קצב והעיתונאי נפתלי בן סימון ועו"ד אייל בסרגליק, שהיה הסניגור במשפטו של אלאור אזריה. הכותרת לפאנל היתה האם "משפט בוזגלו" התהפך כשמדובר במפורסם סלב? עו"ד ליאור קצב אמר כי "יש בישראל רשות רביעית שהיא התקשורת שקובעת סדר יום במדינת ישראל.

    עו"ד עוזסיני ארניה אמרה כי "העיתונות כונתה לא פעם כנשמת אפה של הדמוקרטיה אך עם זאת ריסון הוא מחויב המציאות. באצטלת חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת חודרים לפרטיותו של ראש הממשלה. גם לאיש ציבור יש את הזכות לניהול חיי משפחה ופרטיות. הליך משפטי אינו מצריך משפט שדה בתקשורת". עוזסיני שאלה ואמרה כי מבחן בוזגלו מתהפך ברגע שמדובר בנאשם מפורסם. חריצת דין בתקשורת היא מסוכנת ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, במיוחד כשמדובר בבעל תפקיד ציבורי. היבט נוסף הוא סגנון ואופי הביקורת. חופש העיתונות אינו נותן את האפשרות להתבטא בכינויי גנאי במסגרת הדיווח העיתונאי.

    השר אקוניס אמר כי "אין לנו שום דבר אישי כנגד שופטים או בית המשפט, יש להחזיר את עיקרון הפרדת הרשויות במדינת ישראל".

    הח"כ חזן אמר כי "הבלוף הכי גדול של הפוליטיקה הישראלית הוא מגן בג"ץ. ההפגנות המצולמות בתקשורת בעד המסתננים הן הפגנות מיובאות עם בימאית שאומרת לשחקנים מה לעשות. בעקבות ה"פייק הפגנות" הממשלה כמעט התקפלה בעניין המסתננים, בגלל הסיקור של ההפגנות האלה בתקשורת".

    חזן הוסיף "אני לא אתפלא אם עוד חודש חודשיים לא נמצא את עצמנו בתחילתה של מערכת בחירות בגלל הוויכוח על פסקת ההתגברות. במקרה הפרטי שלי הגשתי תביעת דיבה וניצחתי, אבל השופט לא היה אמיץ מספיק על מנת להסביר באמת שהדיווח עליי בתקשורת אינו היה נכון. במקרה של אזריה ראינו תקשורת שמשתפת פעולה עם גורמים אינטרסנטיים כמו שר הביטחון שטוב ששלחנו אותו הביתה. המדיה החברתית מעניקה את האפשרות לעקוף את התקשורת. הושעתי מהכנסת בגלל ויכוחים עם טיבי, זחאלקה וזועבי. אם רוצים ניתן מחר בבוקר להעיף את זועבי מהכנסת אבל לא עושים את זה בגלל העדפת אינטרס פרסונאלי".

    הסנגור הפלילי הבכיר, עו"ד גז אמר "לצערי הרב יש השפעה של תקשורת על בתי המשפט. יש לנו את אחת המערכות הטובות בעולם. משפט שלילי מורכב משני תהליכים – גזר דין והכרעת הדין ולאחר מכן מהוא גובה העונש. השפעת התקשורת היא עצומה ואין לי ספק כי הדבר ישפיע מאוד על הפרקליטות בהחלטה שלהם על המלצה לכתב אישום. השפעת התקשורת גורמת לפרקליטים להעביר יותר תיקים להכרעת בית המשפט".

    "חובה להעמיד לדין חוקרי משטרה ושוטרים שמדליפים מידע לתקשורת מחקירות על מנת למגר את התופעה הזו, היא מסוכנת וגורמת להטיה של מערכת המשפט. במערכת האכיפה לא שופטים זוטרים בגלל ששבמקרה הזה נראה נפילה גם של בכירים במשטרה שגם הם מדליפים".



    0 תגובות