מצאנו: חו"ל, קרוב, כשר ומהנה

    קובי פינקלר 8 Comment on מצאנו: חו"ל, קרוב, כשר ומהנה

    יצאנו לטייל, יותר נכון טסנו ומצאנו חווית נופש קרובה, נהדרת, זולה ועם אוכל כשר | קובי פינקלר, קפריסין

    12:29
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on אחר הפיגוע בבנימין: צה"ל עצר עשרות מבוקשים ביו"ש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קולו של הקברניט נשמע בחלל המטוס "הטיסה ללרנקה תארך ארבעים דקות, מזג האויר ביעד נח.." .

    וזו האמת לחלוטין. אחרי ארבעים דקות טיסה מטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון באוירה חמה וידידותית, נחתנו בלרנקה. אם היינו טסים עד פאפוס משך הטיסה היה עולה ל- 45 דקות.. אז מה הסיפור? הנסיעה א"כ למלון.

    מלרנקה עד ללאצ'י העיירה הקסומה בצפון מערב קפריסין היוונית, הדרך אורכת שעתיים. מפאפוס רק 50 דקות. תחליטו אתם. בכל מקרה הכביש נוח, הים נשקף מידי כמה דקות.. אנחנו בכל זאת על האי קפריסין, הגדול מבין איי מזרח הים התיכון, זה שהתברך באוצרות טבע מדהימים הכוללים חופים ומפרצי ים ציוריים עם מים צלולים, פסגות הרים שמלבינות (בחורף) בשלג חורפי, יערות טבעיים של אלונים ופריחה אביבית יפהפייה.

    אלה, יחד עם טיולים בטבע הקסום, אוכל כשר למהדרין (כשרות מרכז רבני אירופה), פעילות של ספורט ימי, גן חיות , מתקני באולינג , פארק מים גדול ומעל הכל אנשים חמים וידידותיים משווים למקום שלוה של ממש. אין אנטישמיות, הרגשה בטוחה (כך לפחות הרגשנו), ולא פלא שאלו גורמים לקפריסין להיות יעד מבוקש בקרב תיירים מכל העולם במהלך כל עונות השנה.

    גולת הכותרת של האי, הוא האזור הצפון מערבי , העירה פוליס ולאצי' והעובדה שיש במקום מלון כשר למהדרין בכל ימות השנה, עם צוות מקסים ואדיב. על שאר היתרונות נספר בהמשך.

    המלון והעיירה נמצאים למרגלות שמורת הטבע היפהפייה אקאמאס, בחלקו הצפון מערבי של האי. מדובר בנקודת מוצא נפלאה לטיולים מרהיבים המוצעים באזור, טברנות בטיילת, חנויות כולל מאפיה כשרה למהדרין ברחוב הראשי, מרינה נוצצת ונמל בו ניתן להיתקל בדייגים המקומיים המאד חביבים. המילה ישראל, נותנת יחס מועדף.

    רבע שעה הליכה ברגל מהמרינה ונמל הדייגים ואנו במלון הכשר.

    דייגים בקפריסין

    מדובר באתר הנופש הכשר קאפריס ספא (Caprice Spa Resort).
    55 חדרים בגדלים שונים, בחלקם בריכה פרטית או אמבט עיסוי חיצוני.

    אבל חכו. קודם מה עושים בסביבה? אנחנו הרי גם ישראלים וגם דתיים שאוהבים לחוות את הטבע.

    תחילה, לכו לקו החוף הנמצא במרחק של 7 דקות הליכה משם. רק כדי לחוות את המראות. ניתן גם ללכת לאורך החוף כעשרים דקות עד למרינה.

    בהמשך, שריינו לעצמכם חצי יום של טיול בשמורת אקאמאס כולל טיפוס לפסגתו של ההר הגבוה ביותר באזור ממנו נשקף נוף פנורמי לכל עבר. מפרצים, שמורות, המון אויר ואוירה. זהו אזור מגוון מאוד בעולם החי שלו, ויש לו חשיבות אקולוגית רבה. המפרץ משמש בית ל-530 מיני צמחים, כשליש מהכמות הכוללת של מיני צמחים בקפריסין. חצי האי נותר בלתי נגוע עד היום בעיקר בזכות קושי הגישה אליו.

    במלון יש מידע על סיורי הספארי הללו כולל ביקור בכפר יווני מסורתי סמוך למלון (ניתן לילך לשם גם ברגל בשבת במסגרת תחום שבת).

    פעילות מומלצת נוספת היא גן החיות בפאפוס. שוכרים רכב או מארגנים מיניבוס, אם אתם משפחה גדולה (רכב עולה 20 יורו ליום, בלי כסאות תינוק) ומגיעים בנסיעה של 45 דקות לגן. גן חיות יפיפה ומסודר המכיל מגוון רחב של בעלי חיים. במקום מגוון בעלי כנף, זוחלים ויונקים.

    במהלך היום מתקיימות במקום הופעות מומלצות של התוכים והינשופים במקום, הופעה מומלצת ביותר.

    שעות המופע משתנות בהתאם לתקופה בה תבקרו בפארק ובנוסף לבעלי החיים שמהווים את האטרקציה העיקרית, ניתן למצוא במקום גן משחקים גדול לשימוש הילדים, פינת ליטוף, מוזיאון קטן להיסטוריה של הטבע ועוד. בגן ישנם חלקים רבים תחת השמש הקופחת.

    מפרצים כחולים

    הדינוזאורים
    גן הדינוזאורים הוא גן שעשועים גדול, סגור ובטוח, מתאים לילדים מגיל שישה חודשים ועד 14. הוא מורכב למעשה משני חלקים – גן שעשועים חיצוני גדול ומיני לונה פארק מקורה שמתאים גם ליום גשם. גן השעשועים שבו מככבים דינוזאורים ענקיים מתנפחים, נבנה באופן המאפשר להורים לשבת ולפקוח עין על הילדים המשחקים במתקנים. שבו ניתן להשגיח אפילו על הזאטוטים השובבים ביותר מעמדת ישיבה נוחה בשולחנות.

    עוד באזור:
    שיט בספינת טיולים הלגונה הכחולה ל.. איך לא? ללגונה הכחולה. יושבים יחד עם בני המשפחה, מפליגים ארבעים דקות (זה כנראה המספר כאן..) ומגיעים לאזור הלגונה. מי שרוצה קופץ למים, מי שלא קורה ספר על הסיפון. כיף אמיתי, משפחתי ומהנה. פרטים במלון.

    ובחזרה למלון.

    כל 55 יחידות האירוח ממוזגות. כל הסוויטות כוללות מרפסת, חלקן עם נוף לים, ואלה שבקומת הקרקע כוללות טרסה מרוצפת גדולה ומדשאה. יחידות האירוח כוללות גם מטבח עם תנור, טוסטר, מקרר וקומקום. מתקני גיהוץ זמינים על פי בקשה.

    כדי לתת מענה לציבור הדתי ישנן שעות רחצה נפרדות הן בבריכה המקורה והחמה, הן בבריכת ים המלח (רעיון מיוחד ובלעדי של שרון מבעלי המקום שהביא לכאן 21 טון של מינרלים מים המלח. אמיתי לגמרי).

    כל הארוחות מהבוקר ועד הערב כולל במזנון, עם כשרות מהדרין כל השנה, בהשגחת ועד רבני מרכז אירופה. החל מארוחת הבוקר המושלמת וכלה בחמין המצוין של השף ארנולד כולל נגיעות של טעמים מזרח תיכוניים.

    בלובי אולם תפילה מרווח, ספר תורה וצוות אדיב ומיומן בראשותו של משה גפן "הכל יכול" כפי שאומרים אנשי צוותו.

    חוויה אמתית למחפשים חו"ל קרוב, כשר, איכותי וסביבה מעניינת.

    בחזרה בחרנו בנמל התעופה של פאפוס המפעיל הן טיסות צ'ארטר והן טיסות מתוכננות. לאחרונה החלה חברות הטיסות המוזלות ריאנאייר להפעיל טיסות ישירות מישראל לפאפוס בעלויות של עשרות דולרים, וכך הפך אזור מערב קפריסין למעשה ליעד הקרוב והמשתלם ביותר הן לטיסה, והן לחופשה משפחתית כשרה למהדרין.

    קרוב ולא רחוק.

    נוף קפריסין



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      ישראל יותר יפה

      1. ישראל תמיד יפה יותר. לא יודע למה אני מגיב….

    2. 7

      שכחתם להזכיר שמלבד ארוחת בוקר הכלולה יש לשלם על כל ארוחה 50€ לבנאדם. מוגזם לחלוטין

    3. 6

      שכחתם להגיד שזו בעיה הלכתית לצאת מהארץ לנופש.

    4. 5

      כל הכבוד על האכפתיות רק בבקשה אם יש מספר טלפון של המלון

    5. 4

      מי שיש לו בעיה אם לצאת מהארץ לחופש אז שגם לא יטוס לאומן ה….המחירים בארץ לנופש הוא בשמיים… יש בדיחה על אשדוד שהדבר הכי טוב שם קו450 שאפשר לברוח מהעיר…גם על הארץ.הדבר הכי טוב הוא מטוס שאפשר לברוח מהלחץ בארץ

    6. 3

      יפה או לא
      שינוי אוירה תמיד מומלץ
      אבל למה להוציא את העיניים
      גם אם זול עדין יקר למשפחה גדולה!
      אתר חרדי, לא? שאיפות כאלו אמורות להיות יותר בשקט ולא בפרסום!

    7. 2

      ממליץ על עוד מקום מקסים, אגם גארדה באיטליה, יש על חוף האגם בית מלון "אולימפיק כושר הולידיי" כשר למהדרין בהשגחת הרב שיינפלד מבני ברק, על בסיס חצי פנסיון, ארוחת בוקר וערב, כאשר בבוקר מאפשרים להכין סנדוויצים ללא הגבלה למשך היום. אפשר לטייל בעיר הסמוכה סירמיונה ואפשר ליהנות משלל הפעילויות הימית באגם. אפשר גם לצאת לטיולי כוכב לונציה, למגדל פיזה, לקברות צדיקים במנטובה, בליוורנו ועוד. יש בית כנסת במלון וספרי תורה, ובשבתות מתקבצים גם אחינו שלא קרובים כל כך לדת.