הסכם גג בשדרות: 5,300 יחידות דיור

    איתי גדסי 1 Comment on הסכם גג בשדרות: 5,300 יחידות דיור

    1.8 מיליארד ש"ח, 5,300 יח"ד, 400,000 מ"ר למסחר ותעסוקה | נחתם הסכם גג בשדרות במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט וראש העיר, אלון דוידי

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נחתם הסכם גג בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ועיריית שדרות, לבניית למעלה מ – 5,300 יחידות דיור בעיר תקציב ההסכם כ- 1.8 מליארד ש"ח. על פי ההסכם שמוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2017-2019 ישווקו בעיר שדרות כ – 5,300 יחידות דיור, וכ- 400,000 מ"ר מסחר ותעסוקה בשמונה מתחמים בקרקע מדינה.

    לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,193 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה"כ צפי יח"ד ישווקו בשנים אלה יעמוד על כ- 6,493.

    בנוסף ליחידות הדיור החדשות יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בניהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ- 1.8 מיליארד ש"ח מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ- 1.5 מיליארד ש"ח, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ- 220 מיליון ש"ח ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ- 85 מיליון ש"ח.

    שר האוצר, משה כחלון: "הסכמי הגג הם השיטה הטובה ביותר לפתרון משבר הדיור. רק כך מוסדות החינוך, התרבות, הכבישים והתשתיות מחכים לתושבים ולא להיפך. אנחנו כבר עומדים על 450,000 יח"ד בהסכמי גג. מי שמבקר את הסכמי הגג לא קרא הסכם גג מימיו. אנחנו רואים וקוראים את ההתקפות ומתגברות על תכנית מחיר למשתכן. ככה זה ברפורמות, כמה שתוקפים אותנו יותר זה הסימן שאנחנו מצליחים יותר" .

    שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "העיר שדרות היתה עבורי יעד מרכזי להגנה בתפקידים שונים בצה"ל. החל מסיום מבצע "עופרת יצוקה" הביא צה"ל מציאות ביטחונית משופרת לעיר ולסביבותיה. היום אנו גאים להיות שותפים בהמשך פיתוחה ושגשוגה של שדרות יחד עם ראש העיר אלון דוידי וגורמי הממשלה. שדרות היא עיר חשובה ביטחונית ואסטרטגית ומייצגת את האחיזה הציונית בקרקע, בסמוך לגבול, בתנאים קשים. בשנים האחרונות הפכה העיר שדרות לעיר מרכזית בדרום אשר מושכת אליה משפחות צעירות, סטודנטים ותושבים מכל רחבי הארץ".

    "אנו מביאים היום הסכם גג היסטורי אשר יאפשר לעיר להמשיך להתפתח ולקלוט תושבים חדשים ולהקים מרכזי מסחר ותעסוקה נוספים אשר ישפרו ויקדמו את אורח החיים והכלכלה בעיר. אנו פועלים במלוא המרץ להגדיל את מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג נוספים וקידום התחדשות עירונית בערים השונות. יש לנו אינטרסים מובהקים. אנחנו לא יכולים לאפשר לאויב לצאת ולהגיע לנקודת מוצא שבה במאבק עתידי הוא יגבור עלינו. לא נאפשר שאדמת סוריה תהפוך להיות מקפצה להעברת נשק מפר איזון ללבנון וליצירת צבא איראני שמאיים מעומק סוריה ולפתיחת חזית נוספת ברמת הגולן".

    מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "הסכם הגג עם שדרות מרחיב את היצע הדיור בדרום ומאפשר לזוגות צעירים ומחוסרי דיור הזדמנות אטרקטיבית לקורת גג נאותה. רמי פועלת להגביר את שיווקי הדיור בכל מקום אפשרי הן בלב אזורי הביקוש והן בצפון ובדרום. ההסכם מצטרף להסכמים הנוספים בדרום הארץ; אופקים, נתיבות, דימונה, אילת. רמ"י רואה עצמה מחויבת להגדלת היצע יחה"ד ולפיתוח ערי הדרום כמו גם ליתר אזורי הארץ".

    ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "הסכם הגג שחתמנו עליו היום עם משרדי האוצר והשיכון הנו הסכם אסטרטגי ודרמטי לעיר שדרות. ההסכם הוא המשך ישיר להשקעתם של ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעיר שדרות. בעבודה על הסכם הגג, ראינו לנגד עינינו רק דבר אחד – את עתידם של תושבי שדרות. מרכיב מרכזי בהסכם הנו הדאגה לשכונותיה הוותיקות בעיר ובזכות ההסכם, נמשיך בעבודתנו לטיפוח שכונות אלו. בנוסף, דאגנו להגדלת ההכנסות העצמאיות של העיר באמצעות אזורי תעשייה, מסחר ותעסוקה, מה שייתן מענה לתעסוקה עבור התושבים החדשים שייקלטו בעיר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      וואאוו באמת ? אפשר לגור שם אולי תעשו לי דירה בעזה עדיף שם הטילים עפים לא נופלים