צה"ל נערך לעימותים; בחסות העשן היו נסיונות פיגועים כל העת

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל נערך לעימותים; בחסות העשן היו נסיונות פיגועים כל העת

    ההתפרעויות סמוך לגדר המערכת: במערכת הביטחון מזהירים כי באם ההתפרעויות יימשכו, כוחות הביטחון יפעלו מעבר לגדר | וגם: חמאס כל העת ניסה לבצע פיגועים בחסות עשן הצמיגים

    ההתפרעויות בגדר הרצועה | אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון שלאחר ההתפרעויות בגבול עזה בפעם השניה אומרים במערכת הביטחון כי "צה"ל ומערכת הביטחון נערכו היטב לקראת העימותים בעזה זאת בכוחות מתוגברים".

    גורם ביטחוני אומר כי צה"ל ביצע לקראת העימותים שורת של הערכות מצב עם אלופי צה"ל לאור העובדה שלאירוע החמאס נכנס לאירוע עם הרבה מאד אנשים "כשהוא מבין שאין מספיק אנשים לפי רצונו הוא מחייב את אנשיו להגיע לגדר ולבצע סידרה של פיגועים והפרות סדר בחמישה מוקדים לאורך הרצועה".

    דובר צה"ל אומר שיש לצה"ל ידיעה ברורה שחמאס ניסה לבצע הן פיגועים במרחב הגדר והן לחצות את הגדר כדי לבצע פיגוע באחד מיישובי חבל אשכול. בחסדי שמים, כל הניסיונות האלו לא צלחו. יש בידי מערכת הביטחון הוכחות על נסיונות לבצע פיגועים על הגדר כמו הרימון שנמצא אתמול על גדר המערכת.

    במערכת הביטחון אומרים שהאופן שבו חמאס מבין את הרוח הגבית של התגובה הבין לאומית, זה מייצר אצלו רצון לבצע פיגועים ולפי ההערכות החמאס וארגונים נוספים ינסו להמשיך בפעילות זו בתקופה הקרובה. "אין לנו כל נכונות לאפשר את ההפגנות הללו לאורך זמן ובמידה וזה יתפתח אנחנו נפעל גם מעבר לגדר" מזהיר דובר צהל תא"ל רונן מנליס. לאזרחים היה שקט מוחלט בחג הפסח ואת המסר הזה העביר הרמטכ"ל לכוחות בשטח.

    הפרות הסדר האלימות המשיכו בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהשתתפות כ-20,000 פלסטינים. נמשכו הניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן וכן בוצעו זריקות מטענים נוספות, בקבוקי תבערה וחבלה בגדר. כוחות צה"ל מנעו את החדירות. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.



    0 תגובות