להאזנה: שבכל דור ודור – פרויקט מיוחד על הח"כים מהדור הקודם

    אבי יעקב No Comments on להאזנה: שבכל דור ודור – פרויקט מיוחד על הח"כים מהדור הקודם

    בימי חג הפסח שודרה ב"קול חי" סדרת תוכניות על שלושת הח"כים שהובילו את ייצוג הציבור החרדי בכנסת בדור הקודם: הרב אברהם יוסף שפירא ז"ל, הרב אברהם רביץ ז"ל והרב מנחם פרוש ז"ל

    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג הפסח הוא מעיין בלתי נדלה של חיבור העבר עם העתיד, העתיק עם החדש, ההיסטוריה עם ההווה.

    ההיסטוריה היהודית-תורתית הלא רחוקה, זו מהדור הקודם, הדור שלפנינו, היתה גדושה באנשי מעשה, דמויות הוד שחיברו בעצם פעילותם את העבר המפואר של העם היהודי, עם העתיד הזוהר וכמובן עם ההווה.

    שלושה מהבולטים שבהם, היו נציגי הציבור החרדי בכנסת, הלא הם יו"ר "דגל התורה" הרב אברהם רביץ ז"ל, יו"ר סיעת "אגודת ישראל" הרה"ח הרב אברהם יוסף שפירא ז"ל ויו"ר סיעת "שלומי אמונים", הרב מנחם פרוש ז"ל.

    פעילותם הציבורית של השלושה, עוררה כבוד והדר, החל מדאגה צרופה לחינוך החרדי לגיל הרך, דרך הדאגה וההקצבה הדרושה לעולם הישיבות המפואר, הצומח והמשגשג כל הזמן, וכלה בבניית עולם התורה בכל שדרות החיים, לאורם של גדולי הדורות, זצ"ל ויבדלח"א.

    לקראת חג הפסח, שידר מנהל התוכניות של "קול חי", בצלאל קאהן, שלשה פרקים של התכנית "בכל דור ודור", עם הקולות, הסיפורים והרגעים שעיצבו את היהדות החרדית בארץ ישראל בתקופת כהונתם בכנסת של שלושת נציגי הציבור. התכנית, בעריכת יהודה גליקמן, הביאה פרק היסטורי מהדור הקודם. למבוגרים שבינינו – זוהי התרפקות על העבר המפואר של היהדות החרדית. לצעירים שבינינו – זהו פרק חשוב בהיסטוריה הפוליטית של היהדות החרדית בארץ ישראל בדור הקודם.

    להאזנה לתכנית "בכל דור ודור" על הרב מנחם פרוש ז"ל:

    להאזנה לתכנית "בכל דור ודור" על הרב אברהם רביץ ז"ל:

    להאזנה לתכנית "בכל דור ודור" על הרב אברהם יוסף שפירא ז"ל:



    0 תגובות