הריאיון האחרון עם הרב רונצקי זצ"ל ב"קול חי": "איך אפשר לומר תכלה שנה וקללותיה?"

    עמית דניאל No Comments on הריאיון האחרון עם הרב רונצקי זצ"ל ב"קול חי": "איך אפשר לומר תכלה שנה וקללותיה?"

    בריאיון מיוחד ממיטת חוליו יום לפני התקדש ראש השנה תשע"ח, שוחח הרב אביחי רונצקי זצ"ל עם יבלדט"א הרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים", על התקופה הקשה שהוא חווה: "אני בהקרנות, מה שהתגלה במעי עבר לכבד ועכשיו התגלה במקום אחר" • וגם, אמר: "אפסיק להשתמש בביטוי 'תכלה שנה וקללותיה'" • האזינו

    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום, הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב הצבאי לשעבר וראש ישיבת איתמר, הגאון הרב אביחי רונצקי זצ"ל. בתכנית "זכרנו לחיים" בימים הנוראים השנה, שוחח יבדלט"א הרב חיים הורביץ עם הרב רונצקי זצ"ל לשיחה מלאת אמונה וביטחון בד' יתברך.

    "אני בדיוק לומד משהו בשם הרב אויערבך בספר 'הליכות שלמה' והוא קצת הביע תרעומת על מה שאנחנו נוהגים לומר 'תכלה שנה וקללותיה', יש בכך כפיות תורה וזה עורר אותי, אני גם השתמשתי בביטוי הזה. מה, השם לא נתן דברים טובים? נכון השנה שעברה עלי היתה שנה שעברו עלי הרבה קשיים אבל ברוך השם אני נושם וחי, מצליח גם ללמוד והשם מרעיף עלי את חסדיו" סיפר אז, הרב בריאיון רווי האמונה.

    כזכור, הרב רונצקי רצה לתרום כליה במסגרת פעילותו המיוחדת של הרב ישעיהו הבר בארגון "מתנת חיים" וכשהרב בא להיבדק לקראת התרומה, גילו לרב את מחלת הסרטן. "ואז החלו טיפולים וניתוחים קשים מאד" מספר הרב בשידור "מה שהתגלה במעי עבר לכבד ועכשיו התגלה במקום אחר בגוף, אני נמצא בהקרנות עכשיו".

    הרב חוזר לדבריו על הביטוי תכלה שנה וקללותיה ואומר: "אני לא אשתמש בביטוי הזה. השם מרעיף עלי כל כך הרבה חסדים. הוא נותן לי זכות ללמוד תורה, זה חסד עצום ואני מצפה ששנה הבאה השם יתן לי כח לעשות יותר טוב ממה שהצלחתי לעשות בשנה החלפת".

    "בנוסף", אומר הרב, "עסקתי הרבה בעניינים כללים אבל עכשיו אני מרגיש שצריך לעשות יותר לפרט, יותר להגיד לאדם ברחוב שלום, לשומר בקניון, למי שמכנים אנשים שקופים, זו התחושה שלי בימים הללו".

    בסיום הריאיון ביקש הרב שיתפללו לרפואתו. היום, כאמור, השיב את נשמתו ליוצרה. יהי זכרו ברוך.

    מרטיט • האזינו:



    0 תגובות