אירועי פסח תשע"ח: רחבי ארצנו

    קובי פינקלר No Comments on אירועי פסח תשע"ח: רחבי ארצנו
    7:46
    18.04.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on ירי רקטות לעבר מטולה: בחסדי שמים אין נפגעים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אשכולות- בסימן 70 שנה להקמת המדינה

    מגולן ועד אילת – טיולים, סיורים מודרכים ופעילויות חינוכיות
    ללא תשלום
    אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, יציעו במהלך החג מערך טיולים, סיורים ופעילות ערכית ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, זאת ב- 20 מוקדים שונים בהם: רמת הגולן, חיפה, יהודה ושומרון, עמק האלה, תל אביב ומוקדים נוספים. מערך הפעילות השנה יהיה בסימן 70 שנה להקמת מדינת ישראל.
    לפרטים והרשמה- מוקד אשכולות: 077-899-4989

    פסטיבל מפה ומצה
    חגיגה משפחתית באתרי מורשת ישראליים בסימן 'סיפורה של המדינה'
    מופעים לכל המשפחה, מפגשי סופר, הצגות לילדים,
    סדנאות יצירה, הפעלות מיחזור וקיימות וחידון נושא פרסים

    12 אתרי מורשת בחול המועד פסח
    ימים שלישי ורביעי ט"ז-י"ז בניסן. הפעילויות ללא תשלום!

    מושבת הראשונים ראש פינה, בית מר, רח' הראשונים ראש פינה
    אתר מורשת לאומי הנמצא למרגלות הר כנען וכולל את בתי המתיישבים הראשונים, מבני צבור שבנה הברון רוטשילד ואת גן הברון. האתר משמר את מורשת העלייה הראשונה. הפעלת האתר היא ע"י העמותה לשחזור ראש פנה. בימי הפעילות יצאו סיורים לאתרי ראשונים ולשמורות טבע באזור בשעות 10:00, 11:30, 13:00. בימי הפסטיבל יתקיימו
    סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים וסדנת שימור חווייתית בשעות 09:30-14:00.
    חצר כנרת, בכניסה למושבה כנרת
    חצר שנבנתה לאנשי העלייה השנייה בשנת 1908, כחווה ללימוד חקלאות ע"י המשרד הארץ ישראלי. החצר בנוייה אבני בזלת היוצרים מתחם מוקף חומה, ובה חדרים שונים שהיום משמשים לסיפור ההיסטורי של חלוצי וחלוצות העלייה. בחדרים מצגות, תמונות היסטוריות, ומעט מוצגים שבעזרתם מובילים את ההדרכה במקום.

    מוזיאון בית שאן
    במוזיאון תערוכות קבועות ומתחלפות בתחום העליה והקליטה, המעברות, ההיבט הכלכלי והחברתי, דמויות בולטות בישוב, התקופה הביטחונית והפוטנציאל האדיר של הישוב על כל אוצרותיו.

    מרכז מורשת הרמב"ם- טבריה
    מרכז למורשת תולדות חייו של הרמב"ם, מורשתו, ספריו וחייו. במקום קיים מוזיאון המתאר את מסלול חייו, ושוזר בתוכו את כתביו הייחודיים בנושאים מגוונים.

    מוזאון רמלה ויד לבנים
    במוזיאון בין השאר אוסף מטבעות זהב בני 1,000 שנים ויותר שנמצא ברמלה, חדר המספר את תולדות המעברות ברמלה בשנותיה הראשונות של המדינה ואוסף ארכיאולוגי מהממצאים שנמצאו בעיר. בכל שעה עגולה ייצא סיור מודרך במוזיאון.

    מרכז מורשת בגין – מוזיאון בגין- ירושלים
    מוזיאון אורקולי חוויתי המספר את סיפורו של מנחם בגין , ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. דרך סיפורו של מנחם בגין מזמן הביקור מפגש עם כמה מהארועים המכוננים בתולדות המדינה . מסע מרגש דרך פרקי חייו השונים: ילדותו של בגין בפולין, שנותיו כמפקד האצל, שנות האופוזיציה וכהונתו כראש ממשלה. סיורים מודרכים יצאו לדרך כל חצי שעה (בהזמנה מראש באתר). בשעות הפעילות יתקיימו גם סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים וסדנת שימור חווייתית.

    לגעת בנצח, מוזיאון היישוב היהודי, בית הדסה בחברון
    מוזיאון היישוב היהודי בחברון בבית הדסה הינו בנין היסטורי רב חשיבות בתולדות הקהילה היהודית בחברון. היה זה בית החולים היהודי המרכזי בו פעלה המרפאה הראשונה של ארגון הדסה בארץ ישראל. בבית זה החלה ההתיישבות הראשונה בלב העיר בכ"ח בניסן תשל"ט (1979). מוזיאון זה הוא היחיד המוקדש לנושא תולדות חברון והיישוב היהודי המתחדש בה.



    0 תגובות