מנכ"ל משרד הדתות לח"כ גפני: לשנות תמהיל תקצוב דת

    איתי גדסי No Comments on מנכ"ל משרד הדתות לח"כ גפני: לשנות תמהיל תקצוב דת

    ח"כ גפני: "המשך מימון המועצות הדתיות במצב הנוכחי הוא חילול ה׳, פגיעה בראשי הרשויות ובשירותי הדת" • עו"ד עודד פלוס שיגר מכתב תשובה ליו"ר ועדת הכספים וחשף: הודות לפעילות של השר לשירותי דת ומנכ"ל משרדו תקציב המועצות הדתיות ל-2019 צפוי לגדול ב100 מיליון ₪ • יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעתר לבקשת המשרד לשירותי דת והוא יקיים דיון דחוף בנושא שיעור השתתפות הממשלה והרשויות המקומיות בתקציב המועצות הדתיות

    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר שיגר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני למנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס מכתב בו , כותב גפני כי לא יאפשר את המשך המצב בו המדינה מכבידה את ההוצאות הכלכליות על ראשי הרשויות אך ורק כשמדובר בנושאי דת, ׳הדבר גורם לחילול השם מאין כמותו׳.

    ח"כ הרב גפני ציין ׳כאשר ראש רשות מקומית נדרש להשתתף בשירותי חינוך או רווחה, המדינה משתתפת ב- 75% ואילו הרשות המקומית ב-25% , ובתחבורה – המדינה משתתפת בלמעלה מכך ואילו בשירותי דת המדינה משתתפת ב-40% בלבד כאשר כל העולם משתומם מדוע שירותי דת המדינה משתתפת כל כך מעט׳.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעתר לבקשת המשרד לשירותי דת והוא יקיים דיון דחוף בנושא שיעור השתתפות הממשלה והרשויות המקומיות בתקציב המועצות הדתיות. גפני נעתר לבקשת מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס. "אין לי ספק שח"כ גפני שותף בהגדלת  תקציב שירותי הדת בישראל" אמר מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס.

    מנכ"ל המשרד עו"ד פלוס כתב ליו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "מה שעומד לנגד עייני, הינם טובת שירותי הדת במדינת ישראל, שמסופקים על ידי המועצות הדתיות ולפיכך בכוונתי להמשיך בקו המגמה שהוגדר על ידי השר לשירותי דת, להביא לגידול בתקציבים שעומדים לרשותן, לאפשר להן להרחיב את פעילותן, לתפוס את המקום להן הן ראויות ולקדש בפעילותן שם שמיים".

    במכתב חושף מנכ"ל המשרד עו"ד פלוס את השיחות שקיים עם ח"כ גפני :"בדיונים ושיחות שקיימנו הבאתי בפניך את שיעורי ההשתתפות של אותן רשויות מקומיות חזקות שמשתתפות בשיעור של 75% והראתי כי בכל אותן רשויות, שיעור ההשתתפות מסך תקציב העירייה, אינו עולה על אחוז  בודד אחד !!! לשם הדגמה, בתל אביב סכום ההשתתפות ב 2017 עמד על כ 19 מיליון ₪ מול תקציב של 4.4 מיליארד ₪ , שמבטא שיעור השתתפות של 0.43% בלבד.

    עו"ד פלוס שואל את ח"כ גפני: "כשם שהמדינה נדרשת להשתתף בתקצוב שירותי הדת, כך יש הגיון והצדקה להשתתפות הרשויות המקומיות בשירותים הניתנים לתושבים שלהן. האם השתתפות של פחות מאחוז, נראית לך ראויה?

    לשם המחשה. עיריית תל אביב משתתפת בעלויות מוזיאון תל אביב בסכום של כ 32 מיליון ש"ח. האם ציבור המבקרים במוזיאון תל אביב והאם חשיבות השירות , בוודאי מנקודת המבט של שנינו , מאפשרת הבנה של הפער הלא סביר הזה ? 32  מיליון ש"ח  למוזיאון אחד, מול 19 מיליון ש"ח לכלל שירותי הדת לכלל תושבי העיר.

    חשוב לציין שבתקופת השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי גדל תקציב המשרד לשירותי דת באופן משמעותי, כאשר חלק מגידול זה עתיד להיות בשנת 2019. עתיד תקציב המועצות הדתיות לגדול ב 40 מיליון ₪ ולמולו , על בסיס ה 40-60 , יועמד תקצוב בסך של 60 מיליון ₪ מצד הרשויות המקומיות. תוספת משמעותית של 100 מיליון ₪ שתשים את שירותי הדת במקום החשוב והמרכזי לו הם ראויים.

    "יצא לנו לא אחת לשוחח ולדון על הצרכים ההולכים וגדלים והבשורה הגדולה שנביא בשנת  2019 תסוכל, אם נשנה את תמהיל אחוזי ההשתתפות". כותב עו"ד פלוס.

    עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת הדגיש שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני רואה את טובת שירותי הדת לנגד עינו ויש לו זכויות רבות. "אני בטוח שנגיע להבנות" כותב עו"ד פלוס.

    כאמור, הבוקר שיגר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני למנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס מכתב בו , כותב גפני כי לא יאפשר את המשך המצב בו המדינה מכבידה את ההוצאות הכלכליות על ראשי הרשויות אך ורק כשמדובר בנושאי דת, ׳הדבר גורם לחילול השם מאין כמותו׳.

    ח׳כ הרב גפני ציין ׳כאשר ראש רשות מקומית נדרש להשתתף בשירותי חינוך או רווחה, המדינה משתתפת ב- 75% ואילו הרשות המקומית ב-25% , ובתחבורה – המדינה משתתפת בלמעלה מכך ואילו בשירותי דת המדינה משתתפת ב-40% בלבד כאשר כל העולם משתומם מדוע שירותי דת המדינה משתתפת כל כך מעט׳.

    הרב גפני קובל במכתבו על בקשת משרד הדתות לאשר את המשך המצב גם הלאה, ׳גם אם נשנה את הכללים כבקשתכם, והרשויות הגדולות ישלמו יותר והקטנות פחות, לא ישתנה המאזן האמור שגורם לחילול ד' וכך נראית התייחסות המדינה לשירותי דת׳.

    הרב גפני מציין כי במשך שנים כאשר מובאת הבקשה לשינוי הכללים התחייבו אנשי משרד האוצר בוועדת הכספים כי הנושא הזה יתוקן ויותאם לשיעור ההשתתפות במשרדים האחרים כאמור, אע"פ כן הבאתם ברגע האחרון שינוי כללים ללא התייחסות להבטחת הממשלה׳.

    גפני לסיכום מכתבו מציין כי ׳יקיים דיון דחוף בבקשתכם ובדרישותיו לשינוי המצב המעוות הפוגע הן בראשי הרשויות, הן בציבור והן בשירות הדת בישראל.



    0 תגובות