היערכות נרחבת בצה"ל לקראת יום שישי

    קובי פינקלר No Comments on היערכות נרחבת בצה"ל לקראת יום שישי

    בעקבות כוונת חמאס למפגן והתפרעויות סביב גדר המערכת ברצועת עזה, בצה"ל נערכים ומתגברים כוחות: "אין לנו שום כוונה לפגוע באנשים או חלילה שיהרגו אנשים אבל אם מישהו יפר את הסדר נדע לפגוע בו"

    התפרעויות בגדר המערכת | אילוסטרציה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל השלימו את ההיערכות לקראת צעדת מאה אלף הפלסטינאים שנקראו על ידי חמאס להגיע סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה ביום שישי הקרוב, "יום האדמה" הפלסטיני.

    אתמול (שני) סיכם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט את היערכות הכוחות בשיחה עם מפקדי הגדודים, החטיבות והיחידות המיוחדות בהנחיות שגובשו בצבא לקראת האירועים הצפויים. בראש הכוחות עומד מפקד פיקוד הדרום האלוף אייל זמיר, אליו צורפה אוגדה שלימה על כל מרכיביה, זאת כדי להיות ערוכים במקסימום כוחות. מדובר באוגדה 162 המורכבת מחטיבת הנח"ל, חטיבת גבעתי, חטיבת השריון האיכותית 401 ויחידות מיוחדות.

    בנוסף לכך, לאזור יגיעו ביממה הקרובה יחידות נוספות ובהן צלפים ויחידת הכלבנים כאשר מלמעלה ירחפו רחפנים אשר יתנו תמונת מצב עדכנית על המעשה בשטח.

    הצבא מתכונן כאמור לצעדה של כמאה אלף איש ולצורך כך צוידו הכוחות גם בגז מדמיע מתוך כוונה להכיל את האירועים ולא להגיע לשימוש בנשק חם.

    יחד עם זאת, מבהירים הבוקר במטכ"ל שהם לא יאפשרו שום הפרת ריבונות ולא יהיו שום פשרות ובמקרה שיהיו כאלו שינסו לפגוע בגדר, בכלים המוצבים שם או לחצות את הקו יפעלו בכל הכח הנדרש "אין לנו שום כוונה לפגוע באנשים או חלילה שיהרגו אנשים אבל אם מישהו יפר את הסדר נדע לפגוע בו ולא נאפשר פגיעה בריבונות" אומר בכיר בצבא.

    ברבנות הצבאית נערכים גם לקיום סדרים בעוטף עזה לאלפי החיילים שהגיעו כדי לתגבר את הכוחות ומבטיחים שלפי המצב בשטח ידאגו שלכל חייל יאופשר קיום הסדר.



    0 תגובות