כפר קוצרא: נסגר התיק כנגד הורי הילדים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on כפר קוצרא: נסגר התיק כנגד הורי הילדים

    הפרקליטות החליטה לסגור את התיק כנגד הורי הנערים שירו למוות באחד מהמתפרעים כנגד הנערים שטיילו בכפר קוצרא

    מתפרעים | אילוסטרציה
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז החליטה לסגור מחמת היעדר אשמה את תיק החקירה נגד שני תושבי השומרון שירו למוות במחמוד עודה, תושב הכפר קוצרא, אשר היה מעורב בזריקת אבנים לעבר קבוצת מטיילים באזור הכפר קוצרא. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק.

    כזכור, לפני מספר חודשים יצאה קבוצת מטיילים, שכללה כ-20 ילדים ואת שני החשודים כמלווים, לטיול בר מצווה באזור הכפר קוצרא. במהלך הטיול הותקפה הקבוצה על ידי עשרות תוקפים, ביניהם עודה, אשר יידו לעברם סלעים ואבנים ממעלה מדרון. החשודים, אשר חשו לטענתם בסכנת חיים, ירו לטענתם רק ירי אזהרה באוויר. אחד הכדורים פגע בעודה שמת כתוצאה מכך.

    בהמשך האירוע נכנסו חלק מהתוקפים למערה בה הסתתרה הקבוצה, תקפו את הילדים ואת אחד החשודים וגרמו לפציעתו. חלק מתושבי הכפר קוצרא הגיעו לסייע לקבוצה עד להגעת כוחות הביטחון.

    ההחלטה לסגור את התיק מחמת היעדר אשמה התקבלה לאחר שמחומר הראיות עלה כי הירי בוצע לכאורה לשם הגנה עצמית. החקירה העלתה כי הירי בוצע בעת שהתוקפים עמדו במעלה המדרון והשליכו אבנים מטה, לעבר קבוצת המטיילים. משכך, הגרסה בדבר ירי אזהרה שנורה באוויר יכולה להתיישב עם הפגיעה בעודה, שהשליך את האבנים מעליהם במדרון. תימוכין נוסף לגרסת החשודים נמצא, בין היתר, בעדות של אחד מתושבי כפר קוצרא אשר העיד  כי החשודים ירו לצרכי הגנה עצמית רק לאחר שהושלכו לעברם האבנים. נגד חלק מהתוקפים הוגשו כתבי אישום ע"י התביעה הצבאית.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לפרסום ואמר: "אני שמח שהפרקליטות סגרה את התיק ובכך העבירה מסר ברור לכל אדם שימצא את עצמו בסכנת חיים, שלא יחשוש להגן על חייו או על חיי ילדיו. זהו המסר הנכון. חבל שלא ראינו אותו במקרים קודמים. אולם זה הכיוון אליו מדינת ישראל והפרקליטות צריכה ללכת. אנחנו מצדנו ממשיכים ללוות את המשפחה ואת הילדים המתוקים שחוו נסיון לינץ וניצלו. נמשיך לעמוד לצד תושבינו אל מול אויבינו בכל מהמורה בדרך".



    0 תגובות