דגן לנתניהו וליברמן: שנו את שמו של המתפ"ש

    אריאל שרפר No Comments on דגן לנתניהו וליברמן: שנו את שמו של המתפ"ש

    ראש מועצת שומרון בדרישה לשר הבטחון וראש הממשלה: "שנו את שמו של מתאם הפעולות בשטחים. יש בשם עמדה פוליטית מובהקת"

    נתניהו ודגן
    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבטחון אביגדור ליברמן ובו דרש לשנות את שמו של מתאם הפעולות בשטחים ל: "מתאם הפעולות ביו"ש".

    הפניה באה בעקבות פניית ארגון "תורת לחימה למען צה"ל" לדגן שביקשו ממנו לקדם את הנושא ואמרו: "מדובר בשינוי נצרך גם אם באיחור, ברור שצה"ל שהוא צבא יהודי במדינה יהודית המחנך דורות של לוחמים לאהבת העם והארץ, לא יכנה את המולדת בכינוי הפוליטי "שטחים" אלא בשם ההסטורי "שומרון יהודה ועזה", בדומה לחטיבות המרחביות הקיימות. וזאת עם ציון 70 להקמת המדינה ו 50 לשחרר יהודה ושומרון".

    ראש מועצת שומרון פנה בעקבות הדברים לראש הממשלה ולשר הבטחון וכתב: "עם ציון 70 שנה למדינת ישראל ו 50 שנה לשחרור יהודה ושומרון יש לשנות את שם מתאם הפעולות בשטחים למתאם הפעלות ביו"ש. המונח שטחים כבושים הוא מונח שגוי. מדובר באיזורים בהם התרחשו אירועי התנ"ך. המקומות שהם בסיס זכותנו על הארץ הם ירושלים יהודה ושומרון. שם זה יש בו משום נקיטת עמדה בצה"ל בנוגע לאיזור שנמצא בלב המחלוקת הפוליטית בישראל. אין זה ראוי שצה"ל ינקוט עמדה בנושא פוליטי מובהק גם לא למראית עין".

    "לכך יש להוסיף את העובדה שהן ממשלת ישראל וכיום אפילו הממשל הארה"ב רואים בהתיישבות ביו"ש חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. תמוה שאין הלימה בין מדיניות הממשלה בנושא זה לצה"ל".

    את דבריו הוא מסיים בדרישה: "לשנות לאלתר את שם היחידה והממונה עליה כפי שראוי היה שייעשה מזמן".



    0 תגובות