נתניהו לנשיא הבולגרי: "תמיד היית בן ברית איתן של המדינה היהודית"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו לנשיא הבולגרי: "תמיד היית בן ברית איתן של המדינה היהודית"

    ראש המשלה נתניהו נפגש עם נשיא בולגריה ראדב: " דיברת באופן חד וברור נגד האנטישמיות, ואנו מקבלים את פניך כידיד אמיתי שלנו, וכך גם בולגריה. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם בולגריה – בעבר, הווה ועתיד"

    ראדב ונתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נשיא בולגריה רומן ראדב בירושלים.

    ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא בולגריה בפגישה, שאיראן מהווה איום לא רק על המזרח התיכון אלא על העולם כולו, וכי יש למנוע מאיראן התחמשות בנשק גרעיני. רה"מ והנשיא שוחחו בפגישתם על קידום השת"פ הטכנולוגי, החדשנות והסחר בין המדינות. רה"מ הודה לנשיא על הנצחת זיכרון השואה בבולגריה ואמר כי הוא מעריך את עמדת הנשיא במאבקו נגד האנטישמיות.

    נתניהו אמר: "אדוני הנשיא, תמיד היית בן ברית איתן של המדינה היהודית והעם היהודי. דיברת באופן חד וברור נגד האנטישמיות, ואנו מקבלים את פניך כידיד אמיתי שלנו, וכך גם בולגריה. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם בולגריה – בעבר, הווה ועתיד".

    "לעולם לא נשכח שלפני 75 שנה, העם הבולגרי בסופיה שימש דוגמה ומופת כאשר אנשי החינוך ואנשי הרוח שהגיעו לתחנת הרכבת בסופיה, ניצבו נגד דרישתם של הנאצים לגירוש. תמיד התרשמתי מהמברק של הנציג הגרמני לברלין שבו הוא הסביר את כישלון מאמצי ההסגרה, וכך הוא כתב: "העם הבולגרי אינו מפותח מספיק", ולמעשה הוכיח את הפסגה המוסרית שבולגריה הגיעה אליה בימים ההם. אנו יודעים שהיו תקופות אפלות באותן שנים איומות, אבל תמיד נזכור מה שקרה בסופיה כעדות למוסר האדם ולידידות כלפי עמנו".

    "היום אנו נהנים מקשרים מצוינים שמתחזקים אף יותר ע"י יהודים בולגרים שהגיעו לכאן והם מהווים גשר אנושי חיוני בינינו, ובאותה מידה יש לנו יחסים משגשגים שאנו פועלים בדרכים רבות לחזק ולפתח בביקורך זה במגוון תחומים, למעשה בכל התחומים".

    "זה מוביל אותי לעתיד. היית אתמול בבאר שבע וראית את מרכז הסייבר שלנו. ישראל אוחזת בעתיד, לא רק בדברים הנוגעים לביטחון סייבר, אלא בכל תחומי הטכנולוגיה שמשנים את חיינו. אני עדיין תחת הרושם של ארוחת הבוקר שהייתה לי ביום ראשון עם איש של חזון, אילון מאסק, שמדבר על לשנות את העולם, להגיע למאדים, לחקור את עומקי כדור הארץ והמוח האנושי. אלה לא פנטזיות, אלה הם דברים שקורים. ישראל נמצאת בחוד החנית של כל המחקר המדעי והידע הטכנולוגי הזה, ואנו להוטים לחלוק את זה עם ידידינו. אתם ידידינו. אנו חולקים איתכם עבר, הווה תוסס ועתיד נפלא. ברוך הבא לירושלים, חבר".

    ראדב אמר: "אני מודה לך על מילותיך החמות על העם הבולגרי. אני רוצה לברך אותך לרגל חגיגות ה-70 של ישראל, המשמשת מופת של מדינה מודרנית עם מוסדות מתפקדים, דמוקרטיה וחברה אזרחית תוססות. יחד אנו מציינים 75 שנה להצלת יהדות בולגריה, שהייתה מעשה שאין לו תקדים. זהו בסיס איתן לבנות עליו את הקשרים הבילטרליים שלנו. הקשרים ההיסטוריים בין עמינו הם נכס אדיר שעלינו לדאוג ולפתח אותו. אבל היום מה שאנו צריכים זה פרגמטיות ביחסים הבילטרליים שלנו. אני בטוח שתסכים אתי שהסחר בינינו, המסתכם ב-150 מיליון דולר, לא משקף את הקשרים הפוליטיים הטובים בינינו ואת היחסים הטובים בין המדינות שלנו".

    "אנו מעוניינים מאוד ללמוד מהדוגמה של ישראל כיצד לבנות חברה מעורבת ומשולבת חברתית. אני מתכוון מבחינת ההיי טק, ביטחון סייבר, מדע וחינוך. אני מודה לך על שפתחת בפני פמלייתנו את שערי הפארק הטכנולוגי "גב-ים" כדי לחזות בעתיד. ראינו במו עינינו את היתרון העצום שיש לישראל בתחום הזה. נודע לי שאתה אדריכל היוזמה הזו ואני מברך אותך על כך".

    "אנו מעוניינים גם בגיוון המשאבים, והזדמנות טובה נוספת היא ייבוא ומעבר של גז טבעי דרך בולגריה".

    "יש לנו שיתוף פעולה טוב בתחום המאבק בטרור. אני רוצה להדגיש את התמיכה החשובה שקיבלנו מכם לאחר פעולת הטרור בסרפובו ב- 2012. המצב המתוח בעולם שלנו מחייב שיתוף פעולה בין קהיליות הביטחון שלנו. יש לנו קשרים מבוססים גם בתחום הביטחון. ביקורי בישראל קשור גם להשתתפותי בפורום העולמי השישי למלחמה באנטישמיות. זהו עולם שבו השנאה ושנאת הזרים מרימות ראש. אני רוצה להדגיש את עמדתה הנחושה של בולגריה – אפס סובלנות לשכתוב ההיסטוריה, לשנאה ולאנטישמיות".

    "ראש הממשלה, כפי שאמרתי, יש לנו נושאים פרגמטיים רבים לדון בהם. אני אשמח לדון בהם עמך ולמצוא את הדרכים להתקדם".



    0 תגובות