דיכטר עונה לתוקפיו: "תמכתי בהשמדת הכור הסורי"

    איתי גדסי No Comments on דיכטר עונה לתוקפיו: "תמכתי בהשמדת הכור הסורי"

    יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר טוען כי בניגוד למה שפורסם הוא תמך בהשמדת הכור אך חלק על דרכי הפעולה "אם היינו מידרדרים למלחמה חברי הקבינט היו מתקשים להסתכל במראה"

    דיכטר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השמדת הכור. ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון וחבר הקבינט המצומצם בזמן תקיפת הכור בסוריה עונה לתוקפיו בטענה כי התנגד לתקיפת הכור הסורי כחבר הקבינט.

    "למען הסר ספק: תמכתי בהשמדת הכור מהרגע הראשון שהסתבר שסוריה נמצאת בשלב מתקדם של בנייתו ועד לרגע האחרון" מבהיר דיכטר תחילה.

    דיכטר מסביר כי "היה עדכון על כך שלמערכת הביטחון יש דרך פעולה נוספת, שענתה על הצורך להשמיד את הכור ולמנוע הידרדרות למלחמה, אלא שראה"מ דאז, אהוד אולמרט, סרב להביאה בפני הקבינט המצומצם".

    לדבריו: "ביקשתי מראש הממשלה לפצל את ההצבעה לשני חלקים : הצבעה אחת על השמדת הכור – ובזה תמכתי מאד. הצבעה שניה, על דרך הפעולה שתקטין יותר את ההסתברות להידרדרות למלחמה".

    "משהחליט אולמרט לקיים הצבעה אחת בלבד ולהסמיך את השלישיה ( הוא, ליבני וברק) להחליט על הדרך והמועד, החלטתי שלא להפקיד ההחלטה בידיהם והצבעתי נגד. אם חס וחלילה המציאות לאחר השמדת הכור היתה מתפתחת אחרת, כלומר מתדרדרת למלחמה, חברי הקבינט היו מתקשים להסתכל במראה".

    "במבחן התוצאה אין ספק שהפעולה הצליחה ואני מברך את כלל המערכות, הביטחונית והמדינית, שהובילו להשגת התוצאה המבוקשת – וכל זאת, בלי נפגעים לכוחותינו".



    0 תגובות