- רדיו קול חי - -

מרגש: החזן עצר את תפילתו והציל את חיי המתפלל

"כדאי שתפסיק את התפילה מיד ותיגש לראות מה קורה" כך לחש אחד המתפללים בבית הכנסת באוזנו של החזן ישי טהרני וגרם לו לעצור באמצע תפילתו.

ישי הוא חזן ופייטן ידוע, רבים הם בתי הכנסת בארץ ובעולם שהזמינו ואף זכו ליהנות מקולו המיוחד. בנוסף ישי מוכר גם בהכשרתו כחובש מתנדב בארגון 'הצלה'.

בשבת האחרונה, שבת ראש חודש ניסן, הגיע ישי להנעים בקולו בבית הכנסת 'משכנות יעקב' בעיר רמת גן, שם הוא משמש כחזן קבוע. כאמור, במהלך התפילה אחד המתפללים לחש באוזנו שמישהו זקוק לעזרה כי ידע על הכשרתו כחובש וביקש את עזרתו.

הסיבה שגרמה להפסקת התפילה התבררה כקריטית. יהודי מבוגר ממתפללי בית הכנסת לא חש בטוב. ישי, שעזב את עמוד התפילה, ניגש לאדון ולאחר בדיקה קצרה, לקיחת מדדים ותשאול אודות עבר רפואי, קבע כי הוא חייב להתפנות בדחיפות לבית החולים בעקבות חשד שמדובר באירוע לבבי חמור.

ישי ביקש מאחד המתפללים להשיג טלפון נייד ולהתקשר מיידית למוקד 101 – 'מגן דוד אדום'. צוות טיפול נמרץ של מד"א, שהגיע במהירות למקום, המשיך בטיפול ופינה אותו לבית החולים 'תל השומר' כשהוא סובל מתסמינים של התקף לב.

למחרת, קיבל ישי טלפון נרגש מאותו יהודי, שצלצל להודות לו. מתברר כי בהגיעו לבית החולים הרופאים זיהו שאכן מדובר בהתקף לב והוא הוכנס מיידית לחדר ניתוח בבית החולים כדי לעבור צנתור. לאחר מספר שעות הסתיים הניתוח בהצלחה.

לדברי רופאי בית החולים: "האדון הגיע אלינו למיון ממש בדקה ה-90. לולא הטיפול היעיל של חובש "הצלה" והפינוי המהיר של צוות מד"א, האירוע היה יכול להסתיים עם נזק בלתי הפיך".

בעקבות הסיפור המרגש, גבאי בית הכנסת בו ארע המקרה החליט לרכוש ציוד רפואי מציל חיים. בתיווכו של ישי הוא בודק רכישת מכשיר דפיברילטור ותיק עזרה ראשונה הכולל בתוכו ערכת החייאה. המכשיר והתיק יונחו בארון מיוחד שיבנה לשם כך.