למרות הביקורת: דרעי העניק אות "חלוץ הנגב" לאורי פרי מערד

    איתי גדסי 10 Comment on למרות הביקורת: דרעי העניק אות "חלוץ הנגב" לאורי פרי מערד

    למרות מחאת סגן השר ליצמן, השר דרעי לא התחמק מהענקת האות "חלוץ הנגב" לאורי פרי מערד, אבל לא העניק לו עלייה אישית לבמה כמו כולם לתמונה, וזימן לבמה שלושה זוכים יחד. ומבלי להקריא טקסט על פועלו וקורות חייו

    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבוקר חשפנו ב"קול חי" כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הביע מחאה באזני השר דרעי על הענקת פרס "חלוץ הנגב" לאורי פרי מערד, בשל העובדה שלטענתו פרי ידוע כמתנגד בולט לחסידות גור בערד, אשר הרים את נס המחאה העירונית בערד, התבטא בחריפות נגד החסידות, והשתתף בהפגנות נגד גור בערד.

    למרות זאת, השר דרעי בחר להישאר לטקס ולהעניק את הפרס ל-10 הזוכים ובתוכם אורי פרי (83). אך מצא פשרה. בניגוד למקבלי הפרס הראשונים, את אורי פרי שמרו לסוף והעלו אותו לבמה יחד עם שני זוכים אחרים, ואף לא הקריאו את קורות חייו מעל הבמה.

    כפי שדיווחנו בבוקר, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן זעם לאחר שנודע לו כי אורי פרי יקבל את אות יקיר הנגב מידי השר דרעי במעמד ראש הממשלה. ליצמן רואה בכך מתן לגיטימציה ופרס לטרור שמתנהל נגד חסידות גור בערד. ליצמן אף פנה לשר דרעי והביע את מחאתו.

    ראש העיר ערד ניסן בן חמו הגיב להחלטה להעניק לפרי אות יקיר הנגב: "אורי פרי ראוי לכל פרס ולכל ברכה. אורי הוא ממייסדיי העיר ומבוניה, ותרומתו לקהילה רבה מאוד. עיריית ערד נתנה המלצתה בלב שלם, ואנו גאים על כך שתרומתו של אורי פרי מוכרת עתה בכל הנגב".

    במהלך הטקס אמר השר דרעי: בשנות ה-50 עלו מאות אלפי עולים מצפון אפריקה ויישבו את עיירות הפיתוח. הם נאחזו בקרקע במאמצים רבים. תפקידנו להכיר ולהעריך את התרומה הענקית שלהם למדינת ישראל. בחול המועד סוכות הקרוב נערוך טקס גדול בירושלים ושם ממשלת ישראל כולה תתייצב ותוקיר תודה לעולים שיישבו את הנגב והגליל.

    אורי פרי הגיב ל"קול חי": "לא נכון הדבר שאני לוחם בחסידות גור בערד. אני כן לוחם בעבריינות בערד. ואם חסידי גור הם עבריינים מוכחים רק אז אני לוחם בהם. ערד קיימת מיום הווסדה ועד היום 55 שנה אני מראשוני מקימיה. אף פעם לא היו עבריינים בערד כמו היום. זה נושא מוכח ולכן אני לוחם בעבריינות מי שטומן את ראשו בחול ואינו רואה את העבריינות בערד שיבוא אלי הביתה וייוכח. אין לי שום דבר נגד חסידי גור אבל כשחסיד גור בא אלי הביתה משיג גבול בשעה 04.45 ומרסס בספרי שחור תמונה שתליתי בחצר, עם סיסמא בערד אוהבים אומנות, והמצלמה שלי מצלמת אותו והסרט נמסר למשטרה מה זה עם לא אלימות ועבריינות?"

    4568



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      ליצמן תתעורר לא בגלל שההשקפה של אורי פרי שונה משלך אז צריך למחוק לו את עברו המפואר זכותו להביע את דעתו כמו שזכותך להביע את דעתך אחרי הכל אנו מדינה דמוקרטית וטוב שכך שאם לא אז גם אתה ליצמן לא היית יכול לומר ו/או לקיים מצוות
      אז תן לו לומר מה שהוא רוצה [בסוגריים מרובעות האיש בן 83 אני חושב שאתה יותר צעיר ממנו]

    2. 9

      אורי פרי.
      לכל הפחות תרשמו את השם נכון.

    3. 7

      אורי פרי. לא אבי.
      ואורי אדם מדהים וראוי להערצה.

    4. 6

      אורי פרי ראוי לכבוד יקיר הנגב יקיר ערד האיש שמפעל חייו היה להקים את עירינו היפה ערד
      אין ראוי ממנו איש ישר נעים הליכות בעל עקרונות
      ועל אפו וחמתו של ליצמן דרעי וכל המלעיזים
      אנחנו תושבי ערד גאים ואוהבים אותך

      1. פרי אין עלך בחור שמבין ענין אנחנו מודים לך בשם כל עם ישראל

    5. 5

      דרעי תותח אין עליך

      1. מי שלא מצביע שס זה כמו לסועה בלי רישיון כי לשס יש מי מרן ומועצת חכמי התורה ברושם מרן חכם שלום הכהן הגדול ומרנו רבי יצחק יוסף רשל"צ