ב'הדסה' מכרו את החמץ

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ב'הדסה' מכרו את החמץ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר הגיע למרכז הרפואי הדסה בכדי לראות את הכנות הרבות שנעשו לקראת הפסח במטבחי הדסה. במהלך ביקורו מינתה הנהלת הדסה את הרב כשליח למכור באמצעותו את החמץ של המרכז הרפואי- הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, לאחר עריכת השטר כנהוג- נמכר החמץ לנכרי. מצד הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' נטלו חלק: רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, מנהלת בית החולים 'הדסה הר הצופים' ד"ר תמר אלרם והאמרכל הראשי אודי שאולוף.

    נציגי הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' הודו להרב הראשי לירושלים הרב שלמה משה עמאר על שזיכה אותם למכור את החמץ וסקרו בפני הרב את הכנות הרבות במרכז הרפואי 'הדסה' לקראת חג הפסח. לאחר מכן ערך הרב הראשי סיור במטבח בית החולים וראה את הפעילות הענפה עליה עמלים לקראת חג הפסח, תוך כדי הקפדה יתרה על כל הלכות והחומרות הנהוגות בבתים רבים בישראל בימי הפסח.

    כל זאת, הינו חלק מהמפכה הגדולה שבוצעה בחמש שנים האחרונות בהכוונתו של רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, והפיכתו כקשוב יותר לכל צורכי הציבור החרדי והדתי, וכיום כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים מרגישים בהדסה כבביתם האישי, ואוכלים את האוכל המוגש וכן מורים למשפחתם לאכול בלכתחילה שלכתחילה. בכלל, במהלך חג הפסח הארוחות שיינתנו במחלקות בבית החולים, וכן למבקרים הינן כשרות למהדרין ללא קטניות. החלטה זו אינה מונעת מהמטופלים הנצרכים לדיאטות כאלה ואחרות גם אם הן מורכבות מקטניות מלקבל אותן עפ"י הנחיית צוות הדיאטניות ועל פי שקול דעתן.

    כמידי שנה, גם השנה, כל הכלים חד פעמיים, חלבי ובשרי כאחד, לשיפור הכשרות המהודרת בתכלית הכשרות. מנהלי שירותי המזון וצוותם עמלו רבות ע"מ להכין תפריט משובח העומד בדרישות ההלכתיות שיתנו מענה גסטרונומי משובח כיאות לימי החג. בליל החג תוגש קערת הסדר המסורתית לצד מאכלי החג לחולים שיישארו במרכזים הרפואי. כל האוכל המוגש בבית החולים בחג הפסח, הוא כבכל ימות השנה- בישול לחומרא כשיטת מרן הבית יוסף. בכל המטבחים ישנם משגיחים יר"ש הנמצאים מפתיחת המטבח בשעות הבוקר המוקדמות ועד לסגירתו. במחלקת יולדות המוצרים הינם בד"ץ 'העדה החרדית', ובשל העובדה כי בחג הפסח יש הנוהגים חומרות יתירות בכל הקשור למזון, ינתנו במחלקת היולדות בעין כרם ובהר הצופים ערכות סגורות לארוחת צהריים בהכשר הבד"ץ 'העדה החרדית' למעוניינות בכך. כשרות רוב המוצרים הניתנים בשאר המחלקות היא של בד"ץ 'העדה החרדית' ובד"צים מהודרים.

    לא רק לציבור האורחים דאגו במרכז הרפואי 'הדסה', גם לעובדי 'הדסה' דאגו לקראת הפסח. רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין פעל בשבועות האחרונים לנתינת קמחא דפסחא ביד רחבה לעשרות עובדים הזקוקים לכך, וזאת הודות לתרומתם של רופאים בכירים ועובדי הדסה שנרתמו לעניין ביד רחבה ובנפש חפצה.

    הרב משה קליין רב המרכז הרפואי 'הדסה' אמר: "פסח בהדסה כמו בבית – הקפדה יתרה על כל הלכות, וכן על כל  החומרות הנהוגות בימי הפסח. הנהלת "הדסה" החליטה להעניק למטופליה את היכולת לעבור את ימי הפסח בהידור רפואי הלכתי כשרותי וגסטרונומי כאחד במטרה להקל על הנאלצים להישאר בימי הפסח בבית החולים".



    0 תגובות