השר דרעי יעניק אות ללוחם בחסידות גור – ליצמן זועם

    איתי גדסי 5 Comment on השר דרעי יעניק אות ללוחם בחסידות גור – ליצמן זועם

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן זועם על יו"ר ש"ס שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי שצפוי להעניק היום ב"ועידת הנגב" אות יקיר הנגב לאורי פרי, אשר לדבריו הוא מגדולי הלוחמים והמפגינים נגד חסידי גור בערד, והוצב ברשימת "יש עתיד" המקומית בערד • כל הפרטים על המתיחות הדרומית

    צילום: חיים צח / לע"מ
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי יעניק היום בטקס חגיגי במסגרת "ועידת הנגב" השמינית שתתקיים בדימונה אות יקיר הנגב לאנשים שהמדינה מוקירה את פועלם לטובת ההתפתחות האזורית וישוב הנגב.

    הוועידה מאורגנת באמצעות הרשות לפיתוח הנגב והמנכ"ל משה מור יוסף. לוועידה צפוי להגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהשתתפות שרים, ראשי רשויות מהדרום ובכירים במשק הישראלי.

    ועידת הנגב ה-8 שתיערך היום בסימן הצדעה לעיירות הפיתוח ודור המייסדים. הוועידה תעסוק במגוון נושאים הקשורים להזדמנויות וההתפתחויות שחלו במרחב הדרומי במהלך 70 השנים האחרונות ויוזמות המתוכננות לשנים הבאות. במהלך הועידה יתקיים טקס הוקרה לחלוצי הנגב, במסגרתו יקבלו תשעה ותיקים מהנגב אות הוקרה מהשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, על פועלם למען עיירת הפיתוח בה הם מתגוררים.

    יקירי הנגב הם פעילים ופעילות בני למעלה מ-70, נמנים על ותיקי הישוב ומקימיו שבלטו בעשייתם ומתגוררים עד היום בנגב ושאחד או יותר מהבנים והנכדים שלהם מתגוררים בישוב:

    בין מקבלי האות, נמצא אורי פרי (83) שיקבל את אות חלוץ הנגב לעיר ערד. פרי מוכר בערד כאחד מותיקי הישוב, אך לחסידות גור ולסגן השר ליצמן הוא מוכר ממלחמתו בחסידות גור בערד.

    אורי פרי הוא מתנגד בולט לחסידות גור בערד, אשר הרים את נס המחאה העירונית בערד, התבטא בחריפות נגד החסידות, והשתתף בהפגנות נגד החסידות בערד. "אנחנו רצינו לגור במדבר אבל אנחנו גרים בג'ונגל" כשאמרו שצריך להגיע להבנות, אמר פרי כי "אין עם מי להגיע להבנות, כי מדובר בעבריינות". לדברי גורמים בערד, פרי אף עורר פרובוקציות נגד חסידות גור בערד. והוצב במקום ה-15 ברשימת "יש עתיד" המקומית בראשות ראש העיר ניסן בן חמו.

    בשל כך זעם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לאחר שנודע לו כי אורי פרי יקבל את אות יקיר הנגב מידי השר דרעי במעמד ראש הממשלה. ליצמן רואה בכך מתן לגיטימציה ופרס לטרור שמתנהל נגד חסידות גור בערד. ליצמן אף פנה לשר דרעי והביע את מחאתו. טרם ברור מה יקרה בסופו של דבר במהלך הטקס היום.

    מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל: "ועידת הנגב שתערך בדימונה, היא הזדמנות מצוינת להציג את העשייה באזור ולהצדיע לאלה שהקדישו את חייהם למענה. במסגרת האירוע נעניק לראשונה את אות יקיר הנגב לאנשים שהמדינה מוקירה את פועלם לטובת ההתפתחות האזורית וישוב הנגב. בנוסף, נעמוד על הפעילויות שנבצע בעתיד כדי לקדם את הנגב ולהפיכתו למרכז הישראלי החדש״.

    ראש העיר ערד ניסן בן חמו הגיב להחלטה להעניק לפרי אות יקיר הנגב: "אורי פרי ראוי לכל פרס ולכל ברכה. אורי הוא ממייסדיי העיר ומבוניה, ותרומתו לקהילה רבה מאוד. עיריית ערד נתנה המלצתה בלב שלם, ואנו גאים על כך שתרומתו של אורי פרי מוכרת עתה בכל הנגב"

    68654dfc6a51e7b92217f1d14b537ebfe9500d19

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      הכתבה מלאה שקרים וחבל שאתם מפרסמים בלי לבדוק: אורי פרי לא תלה שלטים בגנות חסידות גור בשום מקום, לא הרים שום מחאה נגד החסיגות רק נגד עבריינים שמבצעים עברות, אורי לא שייך ליש עתיד.

    2. 4

      למה לכתוב אמת כשאפשר לכתוב כתבה מסיטה ומלאת שקרים?

    3. 3

      "ליצמן רואה בכך מתן לגיטימציה ופרס לטרור שמתנהל נגד חסידות גור בערד." הניסוח מאד לוקה בחסר-
      יותר הגיוני לומר הטרור שמנהלים חסידי גור בערד..

    4. 2

      אין ספק שמקצוע העיתונות כבר לא קיים, אין צורך לבדוק ולדייק בפרטים, לא חשוב אם לא מכירים את הנושא או את שמות האנשים בסיפור, די לחתום באותיות קידוש לבנה ואתה כבר "עיתונאי"

    5. 1

      ניראה שהשר ליצמן וכל האוחזים בדעתו באשר לאי זכותו של אורי פרי לקבל את הפרס המוזכר לא מסוגלים להעריך את תרומתו של אורי פרי לערד ולנגב ואינם מסוגלים להבחין בין מאבקו נגד עבירות על החוק של אנשים שהם מקהילת גור בערד ומאבקו נגד תהליך מכוון , מתוכנן ,מעודד וממומןשמלווה בעבירות על החוק ושמאיים לשנות את אופיה של העיר ערד. אורי פרי זכאי מאד לקבל את הפרס הזה ולוואי שליצמן היה תורם משהו למען הנגב והפריפריות.