מיזם חשוב: ערבים לבריאות

    צבי הדס No Comments on מיזם חשוב: ערבים לבריאות

    יועצים ועסקני רפואה בכינוס חירום: חובת ההשתדלות להצטרף ל"ערבים לבריאות"

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שמואל לא תיאר לעצמו בחלומות השחורים שיאלץ להמתין מול דלת חדרו של הפרופסור המפורסם, כדי לקבל את אבחנתו; האם יש לו סיכוי להבריא מהמחלה הקשה שתקפה אותו, שעליה התבשר בימים האחרונים: "המצב לא פשוט" אמר הפרופסור מיד עם כניסתו של שמואל לחדר. "אבל יש תקווה. יש תרופה שאני מעריך שקרוב לוודאי תציל את חייך" אמר הפרופסור בקול פסקני. "אבל" סייג הפרופסור את דבריו, ושמואל מיד נדרך. "העלות של התרופה הזאת היא עשרות אלפי שקלים בחודש, ואני בספק אם יש לך את האמצעים להשיג את סכומי העתק הללו". סיכם בנימה של צער הרופא הבכיר את המצב.

    סיפורים מעין אלה מגיעים מידי יום אל שולחנם של ארגוני הצלת חיים ועסקני ויועצי הרפואה במגזר החרדי. חולים רבים מבקשים את עצתם ועזרתם הרפואית של העסקנים, ואלו עמלים ללא לאות למצוא את התרופה המתאימה או המנתח המיוחד. לא אחת אחרי שנמצאת התרופה פורצת הדרך או הניתוח שעשוי להציל את חייו, מתברר שהעלות של הטיפול גבוהה בהרבה מהיכולת הכלכלית של החולה ומשפחתו. בנוסף ישנה דילמה האם להמליץ לבני המשפחה להיכנס לחובות עצומים, בשביל תרופה שתועלתה מוטלת בספק.

    לאחרונה קיימו נציגי ארגוני הצלת חיים והיועצים הרפואיים התייעצות חרום. סביב שולחן עגול התכנסו הנציגים לטכס עצה איך ניתן למנוע את הקריסה הכלכלית של משפחות שנכנסו לחובות עתק בעקבות טיפול רפואי ליקירם.
    על השולחן הוצגה היוזמה להקדים תרופה למכה; מוצר מיוחד שנבנה בחודשים רבים של מחשבה מדוקדקת, מצד אחד שיכסה באופן מלא את המקרים הקשים ביותר, ומן העבר השני שעלותו תהיה נמוכה כך שמספר גדול יותר של משפחות יוכלו לרכוש אותו.

    בפני הנציגים הוצג מיזם "ערבים לבריאות" על כל הפרטים הטכניים שלו ומרחב הכיסוי שהוא מעניק לחולה. הנציגים העלו שאלות ולא הקלו על יוזמי "ערבים לבריאות". על השולחן עלו סיפורים מן העבר, בהם קיבלו הנציגים התחייבות מגופים שונים, שלא מומשו בסופו של יום. ב"ערבים לבריאות" השיבו על כל השאלות המפורטות שהעלו הנציגים בפניהם לשביעות רצונם של כלל הנציגים. יוזמי "ערבים לבריאות" סיפרו על הפגישות שקיימו עם רבנים שעוסקים בסיוע למשפחות שנקלעות למצוקה כלכלית בעקבות אירוע של מחלה של אחד מבני המשפחה. הרבנים אמרו כי חובת ההשתדלות מחייבת הצטרפות של כל אחד ואחד ל"ערבים לבריאות" כדי למנוע את הקטסטרופה הכלכלית שעלולה להתרחש על המשפחה במקרה שחס ושלום אחד מבני המשפחה חולה במחלה קשה ל"ע.

    נציגי הארגונים ויועצי הבריאות, ביקשו לקבל מסמכים מתועדים, בכדי שיוכלו להציג אותם בפני הרבנים, רק לאחר שרבני ארגוני הצלת החיים, קיבלו את הפרטים ושאלו וחקרו ובדקו, והגיעו למסקנה שמדובר בצורך ראשון במעלה, הם הורו לנציגי הארגונים שבהכוונתם, ליטול חלק בקידום "ערבים לבריאות", ולצרף כמה שיותר משפחות ליוזמה החשובה והמבורכת.

    משפחות רבות כבר עשו את הטלפון והצטרפו למיזם "ערבים לבריאות". אם עדיין לא עשיתם את חובת ההשתדלות הנצרכת עבורכם ועבור בני משפחותיכם, אתם יכולים לעשות זאת באמצעות שיחה למספר 1700-50-10-57.



    0 תגובות