התינוקות נחשפו לחומר מסוכן במעון וטופלו ב'טרם'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on התינוקות נחשפו לחומר מסוכן במעון וטופלו ב'טרם'

    חמישה תינוקות נחשפו לחומר מסוכן ופונו לטיפול במיון ב'טרם' | וגם: נתונים ברוח הנקיונות

    טרם
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות האחרונות התקבלו במיון 'טרם' כ-5 תינוקות לאחר שנחשפו למסיר שומנים בפעוטון בו שהו באשדוד. התינוקות אכלו סנדוויצ'ים שהוכנו בטוסטר שהשתמשו בו לפני כן במסיר שומנים חזק.

    התינוקות התקבלו במיון 'טרם' באשדוד בליווי אנשי צוות המעון ולאחר מכן הוריהם, הם נבדקו על ידי הרופאים, ולאחר פעולות ניטור מדדים והשגחה, הם שוחררו לבתיהם כעבור מספר שעות השגחה. במיון 'טרם' מבקשים מציבור ההורים להיות עירניים וזהירים במיוחד בעת הניקיונות לפסח על מנת שהילדים לא ייחשפו לחומרי ניקיון העלולים לסכן את בריאותם.

    מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים. מנתוני המכון הארצי למידע בהרעלות, מרכז רפואי רמב"ם ומשרד הבריאות עולה שבשנים האחרונות נרשמה בשבועיים שלפני חג הפסח עלייה של 25%-33% במספר ההיפגעויות. 45%-60% מהנפגעים הם ילדים עד גיל 6 שנים, כ- 95% מהם נחשפו לרעלים בביתם. נתוני ארגון "בטרם" מראים, כי אופן החשיפה לרעל היה על פי רוב בליעה (79.2%), במיוחד בגיל 0-5.
    אבל בחופשת הפסח ילדים מגיעים לחדרי המיון, לא רק בגין הרעלות מחומרי ניקוי וכימיקלים! ילדים נכווים מנוזלים חמים מאפיית מצות ובעור חמץ. כן נרשמות פניות לחדרי המיון בגין נפילות ממקומות גבוהים וחנק ממזון (בעיקר ממצות).

    אנו מפנים את תשומת לבם של כל המבוגרים לשמור על הילדים הצעירים. הם אינם מודעים לסכנות ואינם מכירים את כללי הבטיחות. אם אתם לא תדאגו לשלומם, אף אחד אחר לא יעשה זאת.

    הימים שלפני חג הפסח טומנים בחובם סיכונים רבים: ההורים עסוקים בהכנות לחג – ניקיונות, קניות, בישולים ואילו הילדים נמצאים בחופשה. חשוב לזכור כי גם כשאנו עסוקים ונערכים לחג, עלינו לתכנן פעילות מבוקרת לילדינו על מנת לצמצם באופן משמעותי את הסיכון להיפגעותם.



    0 תגובות