תפנית בעזה? \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on תפנית בעזה? \\ קובי פינקלר

    האם חל שינוי במעמד חמאס בעזה ומה מתכנן ארגון הטרור הרצחני ביום האדמה? וגם: הציר השיעי, העברת השגרירות והאם קיימת תסיסה ביהודה ושומרון • קובי פינקלר בטור פרשנות

    קובי פינקלר
    קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיגוע הדריסה שבוצע ביום שישי האחרון שבו נרצחו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד, לא היה מאורגן.

    קביעת השב"כ בעקבות האירוע הזה היתה ברורה וחדה כי מדובר במקרה אופייני של המפגע הבודד. אולם רצף של אירועים בתקופה של החודשיים הבאים יכול לשנות לחלוטין את התמונה. גם יום האדמה,גם יום העצמאות ה 70 וגם העברת השגרירות.

    בעוד שבועיים יציינו הערבים את "יום האדמה". ב30.3 מועד ציון האירוע הפלסטינאי מתכננים ברצועת עזה צעדה של עשרות ואולי מאות אלפים לעבר גדר המערכת. זה יכול להיות אירוע מכונן. זו כבר לא הפעלה של מטעני צד לעבר הכוחות הפועלים לאורך הגדר.

    כוונת החמאס היא לבנות במרחק של 700 מטר מהגדר ערי אוהלים בהם ישוכנו כל המפגינים שיקבלו סיוע מלא מארגון החמאס, שמצהיר כי ההפגנה היא פוליטית ולא צבאית. חימום הגזרה בחודש האחרון הוא תוצאה של ההתקדמות בבניית הגדר והמכשולים בגבול הרצועה.

    פיצוץ המנהרות, המשך סתימת והשמדת המנהרות שכבר פוצצו, יחד עם בניית כל המכשולים מביאים את החמאס שאמנם נמצא בנקודת שפל לרצון לחמם את הגיזרה מתוך רצון ליצור הזדהות בקרב האוכלוסיה העזתית וגם מתוך הבנה שעם השלמת המכשולים יאבד להם נכס משמעותי.

    כרגע זה נשלט. תקיפת עמדות התצפית של החמאס זו תגובה אחת. היא לא העיקר ולצבא יש תוכנית סדורה בנושא.

    האירוע השני יחול ביום העצמאות השבעים למדינת ישראל ולפי המידעים המודיעיניים הפלסטינאים ינסו להוציא לפועל פיגועים והפרות סדר ביודעם שזהו שנתו האחרונה של אבו מאזן. המאבק הוא על השליטה ביום שאחרי והחמאס ושלוחיו עושים הכל כדי לבסס את מעמדם.

    אירוע מכונן נוסף הוא באמצע חודש מאי עם העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. גם כאן ינסו כל הארגונים להביע את מחאתם בצורת הפגנות גדולות הפרות סדר ובמידת האפשר מבחינתם לבצע פיגועים כואבים. מערכת הביטחון נערכת לכך. בשבועות האחרונים תירגל פיקוד הדרום מספר תרחישים ומספר תרגילים כדי להתמודד עם הפגנת הצעדה והמאהלים ברצועת עזה.

    גם ביהודה ושומרון תוגברו הכוחות ואלוף הפיקוד החדש נדב פדן ביצע הערכות מצב שונות באשר לנעשה בשטח. ובין כל האירועים הנקודתיים הללו שכל אחד יכול להוות חומר נפץ שיבעיר את האזור ניצב המערך הסורי-אירני בצפון. תרגיל המלחמה הגדול שנערך בשבוע שעבר תירגל בדיוק את התרחישים הללו.

    "הפונטציאל קיים ובגדול" אומרים בצבא השאלה "היא לא אם זה ימומש אלא מתי". לכך נערכים.



    0 תגובות