שב"כ: פיגוע הדריסה ביום שישי, על רקע לאומני

    קובי פינקלר 5 Comment on שב"כ: פיגוע הדריסה ביום שישי, על רקע לאומני

    שני חיילים נרצחו ושני חיילים נוספים נפצעו באורחים קשה ובינוני ביום שישי כתוצאה מפיגוע דריסה בסמוך למבוא דותן • אביו של המחבל מברטעה: מדובר בתאונה, חמאס לקחו טרמפ על הבן שלי • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נפעל להריסת בית המחבל ונמצה עמו את הדין"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצין וחייל צה"ל נרצחו ביום שישי סמוך לכניסת השבת ושני חיילים נוספים נפצעו באורחים קשה ובינוני כתוצאה מפיגוע דריסה בסמוך למבוא דותן. החיילים הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי.

    קצין וחייל צה"ל שנרצחו הם, סרן זיו דאוס ז"ל, מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ, בן 21 מהיישוב אזור וסמל נתנאל קהלני ז"ל, נהג ביטחון שוטף מהחטיבה המרחבית "מנשה", בן 20 מהיישוב אליקים שנרצחו אתמול (ו') כתוצאה מפיגוע דריסה בסמוך לכפר יעבד.

    הפצוע קשה מאוד שסובל מפגיעת ראש ופגיעת גפיים עבר במהלך הלילה מספר ניתוחים. אושפז בטיפול נמרץ. מונשם מורדם. ביממה האחרונה מצבו התייצב מעט. עדיין לא יצא מכלל סכנה.

    הפצוע בינוני בפגיעת גפיים נותח במהלך הלילה. מאושפז. בהכרה

    בשב״כ מסרו כי ‏מחקירתו של עלאא ראתב עא לטיף קבהא מהכפר ברטעה שבג'נין, אשר דרס אמש את כוח צה"ל סמוך למבוא דותן, עולה כי הדריסה בוצעה באופן מכוון ממניע לאומני. המחבל הוא יליד 91 מהכפר ברטעה/ג'נין. אשר היה כלוא בעבר על רקע ביטחוני, השתחרר באפריל 17. כאמור, הנחת העבודה כי מדובר בפיגוע. עלאא הועבר לחקירת כוחות  הביטחון.

    ‏בשלב זה של החקירה לא מזוהים נוספים שהיו מעורבים או מודעים לכוונת הפיגוע. ‏חקירת הפיגוע נמשכת.

    דובר צה"ל הודיע כי ‏בעקבות הפיגוע הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מיידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע- 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רשיונות תעסוקה בהתיישבות

    ‏מפקד פקמ"ז, אלוף נדב פדן ומאו"ג איו״ש, תא"ל ערן ניב הגיעו למקום הפיגוע בסמוך למבוא דותן וביצעו תחקיר ראשוני והערכת מצב. כוהב"ט פועלים כעת במרחב. בשת"פ שלנו ושב״כ בשעות האחרונות הגיעו כוחות לביתו של המפגע וכן עצרו את עצאם ראתב עבד אללטיף קבהא, יליד 93, תושב ברטעה, אחיו של המפגע

    ea692d20-1124-4957-8bc4-434d430b87d8

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של קצין וחייל צה"ל שנרצחו אתמול בידי מחבל בן עוולה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל להריסת בית המחבל ונמצה עמו את הדין".

    נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע הדריסה בשומרון אמש: "תפילותינו ומחשבותינו היו נתונות כל השבת אל משפחות נרצחי הפיגוע הנורא שהתרחש בכניסת השבת. אני שולח חיבוק של נחמה וכוחות אל משפחות ההרוגים ואת תפילותינו להחלמה מהירה של הפצועים. תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, הפועלים בכל הזירות, בשטח ובחקר המודיעין, לפיענוח הפיגוע על מסייעיו. לא נשקוט עד אשר נביא את כל המשתפים פעולה עם הטרור לדין ולא נאפשר לטרור להפוך מציאות קיימת."

    סגנית יו״ר הכנסת, ח״כ נאוה בוקר: ״הפיגוע הקשה שארע אתמול אמור לחדד בקרב חברי הכנסת ומקבלי ההחלטות, את הצורך בענישה חמורה ביותר נגד מחבלים.

    "העובדה שהמחבל הוא אסיר לשעבר שהורשע בעבירות ביטחוניות קשות, אמורה להבהיר לכולנו – הכלא הישראלי הוא קייטנה עבור המחבלים והענישה קלה ואינה מרתיעה. הם רוצחים, נהנים בכלא ואחר כך שבים לרצוח.

    "חוק עונש מוות למחבלים שהוגש על ידי בכנס החורף, עתיד להתמזג עם הצעת החוק של ישראל ביתנו ולעבור בהליך חקיקה.

    "חוק גירוש משפחות מחבלים הוגש במושב הקודם ועומד לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, שמתעכב עם אישורו.״

    חבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת מוטי יוגב: "בצער גדול עם משפחות החיילים שנהרגו בפיגוע הדריסה בצפון השומרון וברכת החלמה לפצועים.

    "רצח ופציעת החיילים בדריסה בצפון השומרון, מחייב פעולות תגובה והרתעה, כפי שמערכת הביטחון מבצעת ומבקשת לבצע. לעצור את משתפי הפעולה עם הרוצח, להרוס את ביתו ולהגלות את משפחתו.

    "פעולות אלו מחוייבות בכדי לייצר ענישה והרתעה כאחד. אם מערכת המשפט לא תאפשר פעולות מרתיעות אלו, היא תהיה שותפה באחריות לרצח הבא.

    "על ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על הרס בית הרוצח תוך 48 שעות בלא להמתין או לשעות להקפאות בג"צ. יש להקפיא ולחלוט, את העברות הכספים אותם משלמת הרשות הפלשתינית למשפחות הרוצחים, בלא לתרץ תירוצים.

    "ידעו חיילי צה"ל ואזרחי ישראל שיש ממשלה בישראל, המגנה על חייהם, מגבה את פעולותיהם ומענישה את הפוגעים בהם. "…דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אז אים המחבל שוחרר בעבר וחזר לטרור צריך מעכשיו לא לשחרר מחבלים אף פעם כי המחבלים אין אמון בהם הם תמיד יחזרו לעשות טרור מי ששיחרר אותו הוא עשה טעות גדולה אסור לשחרר מחבלים . שישבו בכלא בתנאים קשים עים עבודה קשה עד שימותו.

    2. 4

      הבא להורגך השכם להורגו" או לפחות להכניס אותו לכלא כולל עבודה קשה כל החיים .

    3. 3

      כמה מחבלים שיחררו שהם עוד מתכננים לעשות פיגועים. למה משחררים אותם ואחר כך הם הולכים לעשות חיים עים הכסף שהם קיבלו ופינוקים בבית המלון בכלא של שישה כוכבים כמו בית מלון. מחבל כפוי טובה הרצחת וגם ירשת. ואחר כך הוא מטייל בארץ ועושה בעיות בכל מקום ליהודים חפים מפשע. אסור לשחרר מחבלים. זה כמו לשחרר נמר או אריה ברחוב. נקודה!

    4. 2

      למה שיחררו את המחבל הם האמינו לו שהוא יתנהג יפה . צריך שירכב בכלא

    5. 1

      אין מה לעשות מה לעשות מדינה מטומטמת והם עדיין לא לא ילמדו לקח