כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א

    קלמן טלר 4 Comment on כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א

    בגיל 96 נפטר זקן האדמו"רים בארצות הברית, אחיו של האדמו"ר ה"ישועת משה" מויז'ניץ זיע"א, ובנו של בעל ה"אמרי חיים" מויז'ניץ | הלווייתו תצא בשעה 12:30 לפי שעון ארצות הברית, מהיכל בית מדרשו בעיר מונסי.

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל כבד בעולם החסידות: בבית החולים "מאונט סיני" במנהטן שבארצות הברית, נפטר בערב שבת-קודש, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א, רבי מרדכי הגר, והוא בן 96.

    האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א נולד בי"ח תמוז תרפ"ב, לאביו האדמו"ר בעל ה"אמרי חיים" מויז'ניץ זיע"א, בעיירה גרויסוורדיין. בצעירותו היה קשר בלב ונפש לסבו, האדמו"ר בעל ה"אהבת ישראל" מויז'ניץ זיע"א. בבחרותו למד בישיבתו של הגאון רבי יהודה סגל בסקלהיד ובהמשך אצל האדמו"ר ה"דברי יואל" זיע"א מסאטמר.

    בהגיעו לפרקו, נישא לרבנית מרת פיגא מלכה ע"ה, בתו של האדמו"ר מסקווירא זיע"א, שנפטרה בגיל צעיר וללא ילדים. האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א נשא לאחר מכן את אחותה מרת סימא מירל, ויחד גידלו בית גדול של תורה וחסידות, ולהם ארבעה עשר ילדים.

    האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זיע"א הגיע לארצות הברית לאחר השואה, יחד עם חמיו האדמו"ר מסקווירא. בתחילה התגורר בבורו-פארק, שם שימש כרבם של חסידי ויז'ניץ. בהמשך עבר להתגורר בשכונת ויליאמסבורג ומשם עבר למונסי.

     

    האדמור מויזניץ מונסי2

     

    בשנת תשל"ב נפטר אביו בעל ה"אמרי חיים" זיע"א, והוא הוכתר לאדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב. אחיו, רבי משה יהושע זיע"א, בעל ה"ישועת משה", מונה לאדמו"ר מויז'ניץ בארץ ישראל.

    חסידיו מתארים אותו כגאון הגאונים, מתמיד ברמה נדירה ביותר.

    בחודשים האחרונים נחלש. הוא נכנס ויצא מבית החולים מאונט סיני במנהטן, ומצבו הלך והחמיר. בימים האחרונים הידרדר מצבו עוד, עד שהבוקר (שעון ארה"ב), החלו לומר בחדרו בבית החולים "שמע ישראל" ונסתלקה נשמתו ב"אחד".

    הותיר אחריו כאמור 14 ילדים. הלווייתו תצא בשעה 12:30 לפי שעון ארצות הברית, מהיכל בית מדרשו בעיר מונסי.

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ת.נ.צ.ב.ה. – אבל גדול לעם ישראל… וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ד'. ידוע שהאדמו"ר מוזניץ ז"ל היה צדיק וקדוש!!!!!! וכעת לא עת צחוק!!! עכשיו אך ורק עת לעשות לד', כהיום ממש דאגה גדולה לכל עם ישראל. ואני הק' אומר לכם כמו נבואה מהשמים ממש, שיש רק דבר אחד שיכול לעצור המגפות וגזירות על בני ישראל בא"י והיינו אם החכי"ם של יהדות התורה [דגל -אגודה -ש"ס וכו'] ביחד עם וועד הישיבות יבטלו גזירת גיוס השמד והזימה, על בחורי ישיבות ועל בנות ישראל הכשירות וטהורות

      ת.נ.צ.ב.ה. וכפי שהוזקר בתקופה האחרונה, שהקיצונים מרבים למחות ולהפגין כנגד 'ועד הישיבות', בטענה שהוועד פשרני מדי בנושא גיוס בני הישיבות לצה"ל השמד והזימה, ובפרט המזכיר של ועד שמד הישיבות, הרשע העמלקי הפיל אשר קליין, מדובר בבהמה גסה, שתועד מכה מכות רצח אנשים ושופך עליהם חומצה כגי להרגם. לא מספיק לו שהוא רוצח נשמות, גם רוצה לרצוח ממש

      ת.נ.צ.ב.ה. רק תראו את הסירטון איך שאשר קלין התקיף באקונומיקה ומכות רצח כמו הם מגרמניה עם מקל גדול לעומת צעקות ובכיות האברך הצדיק והקדוש. אשר קליין תקפו באלימות פראית כשהוא שופך על פניו ועיניו מיכל אקנומיקה, וממשיך להפליא בו מכות אכזריות בכל חלקי גופו, כשכל עוברי האורח נחרדים ונחלצים לעזרתו בקריאות 'הצילו' עד שכוחות ההצלה פינו את הפצוע התלמיד חכם הגדול לבית חולים. וההוראה לשיטת כל גדולי ישראל היא – שלא להתייצב בלשכות הגיוס של שמד וזימה בפועל ממש. ת.נ.צ.ב.ה. ת.נ.צ.ב.ה. ת.נ.צ.ב.ה

    2. 2

      העולם לא אותו דבר בלי הצדיק הקדוש הזה אין לנו יותר גדולים מיהדור הקודם