בית שמש: תרגיל עורף לאומי

    שלום בידרמן No Comments on בית שמש: תרגיל עורף לאומי

    במסגרת תרגיל עמידה איתנה ועורף לאומי 2018 נערך אימון רחב היקף בעיר בית שמש בהצלחה רבה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏במסגרת תרגיל עורף לאומי 2018 ופקודת 'עמידה איתנה' ולאור הנחיות גורמי הביטחון התקיים השבוע אמון רחב היקף בעיר בית שמש בשילוב אלמנטים שונים שעיקרם פתיחת מתקני קליטה לאכלוס מתפנים בעת חירום. במקביל התכנס מטה החירום העירוני בראשות מ"מ ראש העיר מר מאיר בלעיש ומ"מ יו"ר ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) מר שלום אדרי.

    בתרגיל ובאימון לקחו חלק פעיל ראשי רח"ל (רשות חירום לאומית) במשרד ראש הממשלה, נציגי משרד הפנים רשות פס"ח עליונה, מטה החירום במשרד הכלכלה, פיקוד העורף מחוז ירושלים והמרכז והיקל"ר (יחידת הקישור לרשויות), משטרת ישראל, וארגוני המתנדבים בעיר.

    האימון החל בהתכנסות מטה החירום העירוני. את הפן המקצועי ליוו מנכ"ל העירייה עו"ד מתתיהו חותה ומר צחי אלימלך מנהל אגף חירום ובטחון ובהשתתפות כלל מנהלי המכלולים בחירום ובכירי העירייה.

    כאמור ראשי מטה החירום המשולב ונציגי חפ"ק חדר ההפעלה קבלו הנחיות ולאחר מכן נפתחו מתקני קליטה אשר דימו קליטת אוכלוסייה מפונה. את המתקנים ניהלו צוות מוסדות החינוך, ובלטו במקצועיותם מוסדות "קריית חינוך" בראשות הרב רזיאל וויזל ואתו עמו הצוות החינוכי במוסד אשר לקחו חלק מרכזי בניהול האימון בהצלחה חסרת תקדים וראויה לשבח.

    תרגיל זה היווה נדבך נוסף בהיערכות ועדת משנה לפס"ח (פינוי סעד חללים) בראשותו של מר יוסי גולדהירש המשמש כיו"ר הועדה בחירום ומנהל לשכתו של סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג בשגרה, מנכ"ל העירייה, ומר דוד וקנין מרכז ועדת פס"ח ואחראי אינוונטר ברשות המקומית.

    יו"ר ועדת משנה לפס"ח מר יוסי גולדהירש ציין את שיתוף הפעולה המבורך עם מנהלי מוסדות החינוך בעיר בית שמש ובמיוחד את הנהלת מוסדות "קריית חינוך" אשר ניתן להמליץ עליהם את אמרתו של רבן גמליאל "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ".

    בנוסף התקיימה ישיבה משותפת אצל ממונה החינוך חבר הנהלת העיר ישעיהו ארנרייך עם הנהלת האגף בראשות יוחנן קירשנבוים ומנהל החינוך החרדי מנחם ברוכמן וגורמי הביטחון, הדיון נסב לגבי שיתוף הפעולה הדרוש עם מוסדות החינוך הנוספים המשמשים לעת חירום כמתקני קליטה בה הוחלט לחדד את הנהלים בקרב מנהלי המוסדות וסגל החינוך וההוראה.

    מר משה עובדיה מנהל תחום חירום ברשות פס"ח עליונה והמלווה את האמונים באינטנסיביות ראויה לציון אמר כי "מוטל עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש אי לכך אנו עושים במשרדי הממשלה את חלקנו ואנו שמחים לראות כי גם עובדי עיריית בית שמש עושים בהצלחה גדולה את חלקם" מר עובדיה ציין לשבח ובאופן מיוחד את מר דוד וקנין מרכז ועדת משנה לפס"ח על פעילותו המקצועית לאורך כל השנה ובייחוד לקראת האמון המוצלח.

    בסיום יום האימון מר מאיר בלעיש מ"מ של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול יו"ר ועדת מל"ח שהשתתף בכל יום האימון ונטל חלק פעיל במהלך כל התרגיל, אמר "כי הוכח בתרגיל כי העירייה ב"ה ערוכה כיאות", "ראש העיר משה אבוטבול שנאלץ להיעדר (בעקבות פטירת אחיו ז"ל) ביקש ממני באופן אישי שאלווה ואפקח על האמון מתחילתו ועד ביצועו ואכן עדכנתיו באופן שוטף".



    0 תגובות