מקפיאה קלישאות: המקפיא ששינה את חיי

    חיים כץ No Comments on מקפיאה קלישאות: המקפיא ששינה את חיי

    לקראת חג הפסח משתפת שיפי על החיים של לפני ואחרי בוא המקפיא למטבחה * נשמע קלישאה? גם היא האמינה כך, עד שניסתה * השנה היא לא פוחדת שהקפואים יפשירו לה שבועיים לפני ליל הסדר

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החיים של אחרי רכישת מקפיא ליבהר למטבח הביתי שלי שונים מהחיים שלפני. זה נשמע קלישאתי, ואף אני בעצמי חשבתי כך לאורך השנים. "רק אחרי שיהיה לך, תביני כמה אי אפשר בלעדיו", "רק אחרי שיהיה לך, תביני איכות חיים – מהי". אלו משפטים ששמעתי במהלך חיי על לא מעט דברים. בחלקם השתכנעתי, ובחלקם סירבתי להיות חלק מתופעת העדר. חשבת שאני חכמה וגיבורה, אך עם השנים את לומדת להודות גם בטעויות של עצמך.

    זה קרה בשנה שעברה. ההצעה הגיעה דווקא מצדו של בעלי, שהצהיר כי השנה הוא רוצה להקל עלי ובעצם גם עליו. זה הפתיע אותי משום שבמשך שבע עשרה שנות נישואיי הוא לא היה מהבעלים שמפתיעים עם מתנות. פעם בכמה שנים זכיתי לקבל ממנו מתנה, וגם זה אחרי שהוא וידא מולי שאני רוצה אותה בכלל. הבנתן נכון, אני לא מהטיפוסים שאוהבים מתנות, ותמיד דרשתי ממנו שלא יקנה. הפעם הוא היה די נחרץ: "זוכרת איך התקשרת אלי בהיסטריה כשהגיעה ההזמנה של הבשרים והעופות? לא היה מקום ואת חששת שיפשירו לך שבועיים לפני פסח. השנה אני רוצה לעזור לעצמי".

    וכך היה. אמנם סירבתי לשתף פעולה באופן אינטנסיבי, אולי משום שלא הבנתי כמה זה הולך לשרת אותי, אך הוא היה חדור מטרה. לאחר סקר שוק שלא מבייש חברת חקירות, הוא הופיע בביתנו באמצע היום. מקפיא יפהפה של ליבהר. הסתכלתי עליו ולא ידעתי עד כמה לשמוח. שבוע לאחר מכן ידעתי גם ידעתי.

    "לא ברור לי מה עשיתי עד עכשיו", שחתי לו בזמן שישבנו לארוחת ערב חטופה של ערב פסח. "אתה מבין שהמקפיא מלא בכל מה שאני צריכה? בשרים, עופות, דגים, ירקות קפואים… אני רגועה", הצהרתי והוא חייך את החיוך המרוצה ביותר שיש לו. גודל המגירות של המקפיא מאפשר לי סידור מוצלח של הדברים, וצבען השקוף של המגירות מסייע לי לדעת מה יש בכל אחת מהן… העיקר מבחינתי הוא שאני יכולה לפתוח את המקפיא חופשי בשבתות מבלי לחשוש לחילולי שבת. ידעתי שיש בעייתיות מסוימת במקפיאים, אך הרכש החדש שלנו שהגיע אחרי כל כך הרבה בדיקות, ענה באמת על כל התנאים. פתאום אני יכולה ליהנות ממבצעי ערב חג שמציעות רשתות השיווק בלי להתאכזב בשקט שאין לי מקום לאחסן. תבלינים שאני כל כך אוהבת לקנות בפסח כי הם אמתיים ומקוריים יותר – אני יכולה לקנות ולהקפיא, ובכלל, אין לי צורך לחכות שיתפנה מקום ואז לגשת לקצב פעם נוספת. אני מסודרת השנה לפסח עוד מלפני פורים. הוא נקי, בוהק, מגירות גדולות ושקופות שמאחסנות בשלווה את כל הקפואים שלי לחג, כולל כמות שמספיקה לארח את הילדים הנשואים ואת האורחים שיגיעו במהלך החג.

    ואני? באמת יצאתי מעבדות מחשבתית לחירות אמיתית. הזמן שהתפנה לי והרוגע בראש מדאגות האוכל והקניות, היו שווים לי הכל. אולי אני לא אוהבת מתנות, ואולי בעלי לא מהטיפוסים שמתעקשים לקנות לי את המתנות, אבל כשזה כבר קרה – זה היה שווה את כל המתנות שיכולתי לקבל לאורך כל השנים.

    חג פסח כשר, שמח ורגוע – עם מקפיא ליבהר



    0 תגובות