חדשות התיירות: מה מתחדש בתעופה?

    קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות: מה מתחדש בתעופה?

    השבוע בחדשות התיירות: טיסות חדשות, נתיבי תעופה מיוחדים העוברים מעל מדינות שלמטוסים ישראליים אסור לעבור וגם, הדרך האבודה שנמצאה

    מטוס
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטוס החלומות הצטרף לאייר אירופה
    מטוס הדרימליינר הראשון בואינג 787-9 שרכשה חברת התעופה אייר אירופה נחת בסוף השבוע בנמל התעופה אדולפו סוארז מדריד.

    מטוס הפאר 787-9 הוא הראשון שהתחיל את פעילותו וכבר באמצע החודש, יכנס לפעילות מטוס נוסף מסוג זה מתוך 16 מטוסים אלו שהחברה רכשה ויכנסו לפעילות בהדרגה עד 2022. למטוס 333 מקומות ישיבה ומתוכם 30 במחלקת העסקים ותא מטען ענק.

    שני מטוסי הדרימליינר 787-9 יטוסו בקו מדריד בואנוס איירס המתווספים לשמונה מטוסי הבואינג 787-8 של חברת התעופה שפועלים בה כולל בקו תל אביב מדריד. חברת התעופה אייר אירופה מפעילה שש טיסות שבועיות מישראל למדריד ובקיץ החברה תפעיל שמונה טיסות שבועיות בקו זה עם חיבור נח ליעדי החברה במרכז ודרום אמריקה.

    מחיר כרטיס טיסה בקו תל אביב מדריד החל מ- 306$ ולבואנוס איירס מחיר הכרטיס החל מ- 1,090 $ לאדם.

    החלק האבוד של "דרך הבשמים"
    משלחת משותפת של בית הספר שדה במדרשת שדה בוקר, מועצה אזורית אילות ומרכז מדע ים המלח והערבה יצאה לאחרונה למסע לשחזור "דרך הבשמים" ההיסטורית, שם מדריכי וחוקרי בית הספר גילו קטע חסר בדרך הידועה על ידי איתור אבני מיל רומיות, דבר שהיווה תעלומה גדולה לאורך ההיסטוריה.

    דרך הבשמים הייתה אחת מדרכי המסחר החשובות והידועות ביותר בעת העתיקה. הדרך שהייתה כ2,000 קילומטרים, עברה מדרום חצי האי ערב אל חופי הים התיכון והיוותה חלק משמעותי מדרכי המסחר בין אירופה והמזרח. דרך הבשמים היבשתית החלה מעומאן, משם לתימן וצפונה לפטרה בירדן. משם התפצלה לדמשק ולדרום ארץ ישראל עד לים התיכון, עזה.

    הקטע החדש שהתגלה מחבר בין שני המקטעים בדרך ממכתש רמון ומעבדת. מדובר על קטע שאורכו 7 קילומטר שעד היום היה נחשב לקטע אבוד.

    לוגו מיוחד לאל על
    לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל, חברת אל על משיקה לוגו מיוחד שילווה אותה במהלך השנה. הלוגו עוצב בהשראת לוגו שנת ה- 70 של מדינת ישראל ומורכב ממגן דוד ומטוס המשתלבים במספר 70, הממחיש את החיבור של אל על והמדינה במסע משותף של 70 שנה.

    הלוגו יוטבע בפרסומי החברה בשנת ה- 70 למדינה.

    טיסות עליך ישראל
    ענף התיירות מתכונן לחודשי הקיץ הידועים כתקופה בה הישראלים אוהבים לנפוש. בימים האחרונים הודיעה חברת התעופה Ural Airlines על הרחבת פעילותה בישראל החל מחודש אפריל 2018. החל מה-1/4/18 תגדל כמות הטיסות ל- 21 טיסות שבועיות לרוסיה. חברת התעופה Ural Arilines מפעילה קווי תעופה ל- 7 יעדים שונים ברוסיה, מנמל התעופה בן גוריון וכן 3 טיסות משדה התעופה עובדה.

    סה"כ מדובר בגידול של כ-40% בנפח הפעילות של חברת התעופה בישראל שממשיכה להביע את שביעות רצונה משיתוף הפעולה עם הגורמים בישראל. מחירי הטיסות ליעדים המרכזיים אטרקטיביים: מוסקבה החל מ-220$, סנט פטרסבורג החל מ-269$, סו'צי החל מ-265$.

    צבי אשר, מנהל שיווק 'מונה טורס' שמפעילה את הטיסות אומר ששיתוף הפעולה עם חברת התעופה הרוסית רחב ונראה שבכירי החברה שמים דגש על הפעילות בישראל ומישראל.

    אוסטריאן איירליינס מרחיבה פעילות בישראל
    חברת התעופה האוסטרית תטוס 18 פעמים מדי שבוע מווינה לתל-אביב, החל מלוח טיסות הקיץ הקרוב אשר ייכנס לתוקף ב -25 במארס 2018. החברה, תגדיל את מספר הטיסות השבועיות שלה בקו ת"א-וינה ב-11 טיסות נוספות ותציע עד 21 טיסות שבועיות בקו המבוקש לוינה. כעת בוחנת חברת התעופה האם להרחיב עוד יותר את שירותי הטיסה מווינה לתל-אביב, במיוחד לאור ביקוש הולך וגובר לטיסות המשך.

    נתיב קצר להודו
    "חברת התעופה אייר אינדיה (Air India) החלה למכור במערכותיה טיסות ישירות בין ישראל להודו החל מיום 22 במרץ 2018, בנתיב טיסה קצר העובר מעל למדינות אשר חברות תעופה ישראליות, ובכללן חברת אל על, אינן מורשות לטוס מעליהן.

    בתוך כך, חברת התעופה הלאומית אל על, פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים נוספים וביקשה להקפיד על הדדיות במתן זכויות הטיסה והמעבר, דהיינו לאפשר לחברה לטוס להודו בנתיב טיסה קצר כאמור, או לחילופין שנתיב הטיסה של החברה הזרה יותאם לנתיב המאושר כיום לחברות התעופה הישראליות.

    "חיפה" נחת בישראל
    דרימליינר רביעי לאל על. אלי דפס – יו"ר אל על, יונה יהב- ראש עיריית חיפה, גונן אוסישקין- מנכ"ל אל על ותמי מוזס בורוביץ – סגנית יו"ר הדירקטוריון קיבלו השבוע בנתב"ג את מטוס הדרימליינר הרביעי מבין 16 מטוסי הדרימליינר 787 החדשים של אל על.

    המטוס ייקרא על שם העיר "חיפה" ויחליף מטוס ג'מבו מדגם 747-400 שייצא משירות בסוף הקיץ וקרוי על שם העיר. במוצ"ש יצא לראשונה מטוס דרימליינר של אל על לטיסה להונג קונג ומעתה ישתלב באופן קבוע בטיסות אל היעד הפופולרי במזרח הרחוק.

    חבילות נופש וטיסות לחו"ל ייצאו משדה דב
    חברת הנסיעות "איסתא", חתמה על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל עם חברת התעופה 'עיט' להפעלת טיסות וחבילות נופש באופן ישיר מנמל התעופה שדה דב לעיר פאפוס שבקפריסין. במקביל לפעילות זו ייצאו גם טיסות מנמל התעופה חיפה וכמובן מנמל התעופה בן גוריון. המטוסים בטיסות הללו יהיה מטוסי אמברייר (בעלי 50 מושבים) ומשך הטיסה יהיה כ- 40 דקות.

    המהלך הוא חלק מפרויקט שבו רכשה רכשה איסתא יחד עם רשת המלונות הישראלית-בינלאומית "פתאל", שלושה בתי מלון בפאפוס. בימים אלו נערכים במלונות לשיפוץ לקראת העונה הקרובה.

    רונן קרסו מספר כי לראשונה תהיה ללקוחות איסתא האפשרות לטוס משלושה שדות תעופה שונים לפאפוס: נתב"ג, חיפה ושדה דב. "המטרה היא להנגיש את חופשות הנופשונים הקצרות בחו"ל ככל האפשר".

    הפורום העולמי של מנהלי רשויות לאומיות התארח בארץ

    רשות הטבע והגנים האמונה על יישום חוק הגנת חיות הבר ועל חוק הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, ארחה השבוע, לראשונה בישראל את הפורום העולמי של מנהלי רשויות לאומיות של שטחים מוגנים (World Protected Areas Leadership Forum) בהשתתפות נציגים מלמעלה מ-12 מדינות בהן: אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, דרום אפריקה, סין, גרמניה, ספרד, פינלנד, קולומביה ועוד.

    פורום זה מתכנס כל שנה במדינה אחרת, והפעם כאמור התארח בישראל בזכות הצטרפותה של ישראל כחברה מן המניין בארגון ה IUCN – הארגון הגדול והחשוב בעולם בנושא שמירת טבע, שבמסגרתו מתקיים הכנס.

    סוללת הירדן הוגבהה
    אגף ניקוז ונחלים ברשות הכינרת ומשרד החקלאות, השלימו פרויקט נרחב לאורך הסוללה המערבית בתעלה המזרחית שבירדן, בסמוך לישובים יסוד המעלה וקיבוץ חולתה, להגבהת הסוללה בכ-40 סנטימטרים, על מנת למזער את הסיכון לאירועי הצפות של השטחים החקלאיים והאזורים המיושבים באירועי גשם קיצוניים.

    על פי נתוני רשות הכינרת, אחת לעשור בממוצע, מתקיים אירוע גשם קיצוני הגורם להצפות של ממש, מזיק משמעותית לשטחים החקלאיים הנפגעים במיליוני שקלים וריבוי המשקעים אף מהווה סכנה להצפת האזורים המיושבים ביסוד המעלה, חולתה וסביבתם.



    0 תגובות