- רדיו קול חי - -

בנט: "צה"ל והחרדים חושבים אותו הדבר"

שר החינוך נפתלי בנט שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" והתייחס לסיום משבר חוק הגיוס. "אני מקווה שהמשבר מאחורינו עד תום ימי הממשלה. אני חושב שהיה פה משבר מדומה מלכתחילה וכל המשחק הזה על בואו עכשיו מחר נגייס את כל החרדים זה נשען על חוסר אמת וחוסר אומץ לומר לציבור".

לדבריו: "מצד אחד מספרי הגיוס החרדיים עולים וגדלים ומצד שני צה"ל עצמו לא רוצה שזה יגדל. הוא לא יודע איך להתמודד עם הרבה חרדים וכל מה שזה קשור. הכי קל זה לתקוף את החרדים ואני לא מוכן להיות שותף לזה".

בנט 'עוקץ' בדבריו את לפיד וליברמן ואומר: "שירתתי ביחידה לא פחות קרבית מליברמן ולפיד ועשיתי עשרים שנות מילואים ביחידות ממובחרות גם כמפקד ומפקד פלוגה והם לא צריכים ללמד אותנו. אני רואה רצון עז של הציבור החרדי להשתלב במדינה בתעסוקה ובהייטק. אני מאמין שחרדים רבים ישרתו בצה"ל אבל לא בכפיה".

כשנשאל מי אשם במשבר אמר "אני לא רוצה ללכת אחורנית ולהפנות אצבעות. אני חושב שפעלנו בצורה נחושה ואמיתית למנוע מהמדינה בחירות. האזרחים היום יותר שמחים וגועים שמנענו בחירות אני רוצה לומר מילה טובה לשותפיי לכך איילת שקד ואריה דרעי. אני מרגיש שניהלנו את האירוע בצורה אחראית וקרת רוח".

"מרגע שראינו שהעסק זקוק להובלה כבר שבוע שעבר, שקד ודרעי הכינו נוסח חוק מוסכם על מערכת המשפט והסיעות החרדיות והביאו פנימה את כחלון. אני פעלתי בשדה הפוליטי כמה שאפשר למנוע בעיות ולייצר קואליציות כדי למנוע את הבחירות".

האם יהיה משבר להערכתו לאחר מסקנות הוועדה המקצועית שמינה ליברמן? "זה יכול להיות ואני מקווה ומעריך שלא" אומר בנט ומסביר "צה"ל גם לא רוצה קצב צמיחה מהיר מדי כי הוא לא יודע להכיל. ברגע שקובעים שצה"ל יושב לנסח את החוק כשהממשלה תבוא לחוקק את החוק, נגלה שהחרדים וצה"ל חושבים אותו דבר".

לדעתו של בנט: "החרדים צריכים ללכת יותר להשכלה ותעסוקה ולאט לאט לצבא. לא בכפיה. מי שתקף את החרדים ירדו בסקרים. אנחנו נמשיך להגיד את האמת. העם מאס במלחמות והוא רוצה אחדות".

האזינו:

/wp-content/uploads/2018/03/נפתלי-בנט-עם-פתיח-14.03.18.mp3 [1]