עומדים בפקקים? אתם לא לבד

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on עומדים בפקקים? אתם לא לבד

    הציבור מעיד על החמרה במצב הפקקים – משרד התחבורה לא עושה מספיק | ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בהשקעה כדאית שתחזיר את עצמה – שיפור הסעת ההמונים יפחית את זיהום האוויר, את עומסי התנועה, יצמצם את כמות תאונות הדרכים ויחסוך למשק הישראלי כסף רב"

    עומס תנועה | אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הציבור בישראל עומד כל יום בפקקים בדרך לעבודה, הכביש עמוס ברכבים, רבים בוחרים שלא להשתמש בתחבורה הציבורית ולהקל על העומס כיוון שזו נתפסת כלא יעילה, לא זמינה ולא נגישה. הנתונים הללו מתבררים בסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות'. עוד עולה מהסקר שהציבור חש כי משרד התחבורה לא עושה די על מנת לשפר את נגישותה של התחבורה הציבורית ולא משקיע מספיק משאבים בצמצום העומסים הכבדים בהם אזרחי המדינה נוסעים שעות רבות מדי יום.

    הסקר חושף כי רוב מוחלט של הישראלים מעניק את הציון הנמוך 3.9 למצב התחבורה הציבורית בישראל בהשוואה לתחבורה הציבורית באירופה. עוד עולה מהסקר כי רוב הנשאלים מבזבזים עד שעה ביום בעומסי התנועה וטוענים כי בשנים האחרונות הוחמרו העומסים.

    ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר בעקבות הנתונים: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים, ברוב חלקי הארץ היא כמו בעולם השלישי. נהגים רבים מעדיפים לבזבז שעות בפקק ולא להשתמש בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה ולא זמינה. המצב הזה חייב להשתנות על ידי כך שיוסיפו נתיבי תחבורה יעודים לאוטובוסים, ישפרו את הנגישות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ויהפכו את התחבורה הציבורית למוצר שנעים ונגיש לציבור כולו. מדובר בהשקעה כדאית שתחזיר את עצמה – שיפור הסעת ההמונים יפחית את זיהום האוויר, את עומסי התנועה, יצמצם את כמות תאונות הדרכים ויחסוך למשק הישראלי כסף רב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מישו פעם עמד בפקקים לבד???
      הלוואי והייתי עומדת בפקק פעם אחת לבד, הלוואי!!!