"אי אפשר להתכחש ל-3,000 שנה של היסטוריה"

    שלמה ריזל No Comments on "אי אפשר להתכחש ל-3,000 שנה של היסטוריה"

    התשובה הישראלית לאו"ם: תערוכה המוכיחה את הרצף היהודי ההיסטורי בירושלים התקיימה השבוע באו"ם

    מיצג בתערוכה צילום: ניר אריאלי
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דברי הגינוי במועצת הביטחון והחלטת העצרת הכללית נגד הכרת הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל וההחלטות המקוממות באונסק"ו, שר ירושלים והמורשת, זאב אלקין ושגריר ישראל לאו"ם דני דנון הובילו השבוע תערוכה חדשה במטה האו"ם בניו יורק שהמציגה את הרצף ההיסטורי היהודי בירושלים במשך שלושת אלפים שנים.

    בתערוכה הוצגו עשרות ממצאים ארכאולוגים מקוריים אשר נמצאו ב-150 השנים האחרונות בישראל וממחישים את הקשר הרציף של העם היהודי לישראל ולירושלים בתקופות שונות וביניהם: טביעת החותם של "שר העיר" של ירושלים מתקופת בית ראשון שהתגלתה רק לפני כחודש, חותם המלך חזקיהו בן אחז, מלך יהודה, ציור קיר של מנורה שהתגלה בביתם של כהנים, ידיות כדים מחרס אשר שמשו כמס למלך חזקיהו; משקולת עם כיתוב בעברית "שקל" מתקופת בית ראשון; קטע מתוך עשרת הדיברות ממגילת קומראן; תליונים עם מנורה שנמצאו בהר הבית מהמאה השישית-שביעית לספירה ועוד.

    אירוע הסיום של התערוכה התקיים בחמישי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לירושלים והמורשת – זאב אלקין, ובמעמד שגריר ישראל באו"ם דני דנון. לאירוע הוזמנו שגרירים, דיפלומטים ובכירי האו"ם.

    השר לירושלים ומורשת זאב אלקין אמר:" אנחנו באים לאו"ם כדי להגיד להם בצורה הכי ברורה – אי אפשר להתכחש ל3000 שנה של היסטוריה. מי שרואה במו עיניו את הממצאים המרתקים האלה מבין שאי אפשר לנתק בין ירושלים לעם היהודי. שום החלטה שערורייתית לא תוכל לשנות את העובדות בשטח, בירושלים היינו לפני יותר מ3000 שנה ובירושלים נישאר עוד יותר מ 3000 שנה."



    0 תגובות