"כולנו" פינת "יש עתיד" • דעה

    אפרים דוד No Comments on "כולנו" פינת "יש עתיד" • דעה

    בשביל להסית ממש, מסתבר שלא צריך להיות חבר כנסת של יש עתיד או מרצ, מספיק להיות חבר כנסת בסיעת כולנו \\ אפרים דוד על השבוע הסוער סביב תקציב המדינה וחוק הגיוס

    שר האוצר הנוכחי, משה כחלון ושר האוצר לשעבר, יאיר לפיד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איך עובדת הסתה? בשביל להסית ממש, מסתבר שלא צריך להיות חבר כנסת של יש עתיד או מרצ, מספיק להיות חבר כנסת בסיעת כולנו שעד עכשיו נתפסה כמו כמו ליכוד ב, אוהבים את ארץ ישראל, אוהבים את העם, אוהבים את המדינה ולבד מקווי חשיבה כלכליים, הם דיי תעתיק של הליכוד. משו כמו מפלגה שגדעון סער היה רוצה לפתוח.

    אבל, השבוע זה קרה. החרדים, ליתר דיוק ליצמן, הודיע שבהתאם להוראת מועצת גדולי התורה, הוא לא יצביע על תקציב המדינה לשנת 2019 אם לא יועבר חוק הגיוס המתוקן שנדרש לחוקק בשל פסילת בג"ץ את החוק הקודם.

    ואו אז, החלו מספר חברי כנסת מסיעת כולנו לעלות על בַריקדות ולטפס על עצים גבוהים מאד מעל גלי האתר וההסתה והדיבורים שהזכירו זחיחות, תוצרת יש עתיד. כי הרי זה מאד פשוט: כחלון נלחם עם איומי פרישה לפני כשנה על התאגיד, שאגב עולה המון כסף למדינה וזה לגיטימי, ליברמן נלחם על חוק מוות למחבלים וחוק המואזין וגם זה, לגיטימי, הליכוד, נלחם על חוק ההמלצות וגם זה, ניחשתם נכונה, לגיטימי.

    אבל כשהחרדים נלחמים על השבת? חלק מהותי מקווי היסוד שלהם ומסיכומם עם הממשלה בעת הקמתה? זוהי כברה סחטנות. כשהחרדים מבקשים ודורשים לקיים הבטחות שסוכמו אתם בנושא הגיוס, כן, סוכמו, זוהי סחטנות שלא לומר בריונות. נשמע לכם הגיוני?

    אגב, חוק ההמלצות הליכודי, מאבק התאגיד הכחלוני וחוקי ההתגרות הליברמנים, לא זכורים לי שמסוכמים בקווי היסוד הקואליציוניים לעומת השבת והגיוס.

    מי ששמע ריאיונות של חלק מאנשי סיעת "כולנו" השבוע שמע שמילים כמו "סחטנות" ו"פרישה" הוזכרו ונפנוף בסערות ציבוריות כמו "מאבק הנכים" "תקציב קשישים" נעשו. ועוד איך נעשו.

    וכל זה בשל מה?

    בשל תקציב מדינה לשנה הלועזית הבאה, שניתן להעבירו ללא שום בעיה בעוד מספר חודשים.

    רגע, ומה הם מתרצים? תקציב 2018 תלוי גם בתקציב זה. אם אכן אמת הדבר זו סנסציה של ממש. הייתכן ואנחנו נמצאים בשנה ללא תקציב מסודר סגור ומוגמר? איך ייתכן ששר האוצר משה כחלון אחראי לכישלון שכזה? או ש..
    או שזה רק תירוץ?

    האמת צריכה להיאמר ולהיות נוכחת וברורה על השולחן. אם ליברמן פורש, יש קואליציה. לא מתאים לו חוק הגיוס, הוא מוזמן לחזור לספסלי האופוזיציה ולהבטיח לשונאינו מכת מחץ מהירה ופשוטה.

    אם החרדים פורשים, הקואליציה מתפרקת. ואת מאזן הכוחות הזה, כדאי שב"כולנו" ובעיקר בליכוד יפנימו.

    לחרדים יש זכות, יש מנדטים ויש כח פוליטי, והוא לא נועד לראווה, הוא נועד להעברת חוקים שייטיבו עם בוחריהם. וחוק הגיוס הוא חוק מהותי ויסודי שבלעדיו, השותפות בקואליציה נעשית חלולה, בערך כמו שליברמן כשר ביטחון לא יחסל את הניה בתוך ארבעים ושמונה שעות. בעצם, קצת יותר, הרבה יותר.

    האזינו:



    0 תגובות