פריימריז בסיעה החרדית בצפת: גלבך נבחר

    איתי גדסי No Comments on פריימריז בסיעה החרדית בצפת: גלבך נבחר

    בסיעה החרדית בצפת, התקיימו פריימריז – בחירות פנימיות | לאחר נצחונו, אמר נחמן גלבך: "אני קורא לדגל התורה להצטרף לאחדות כדי שתהיה יהדות התורה מושלמת ומאוחדת יחד עם כל הזרמים והקהילות האחרות בעיר"

    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי תהליך פריימרייז ארוך בחרו הקהילות החסידיות בצפת את רשימת אגודת ישראל לעיר צפת והעומד בראשה. מי שנבחר לראשות הרשימה הוא נחמן גלבך שכיהן בקדנציה האחרונה בתפקיד מחזיק תיק חינוך חרדי.

    בפריימריז השתתפו כלל החסידיות בעיר בהם צאנז, ביאלה, ברסלב, אמשינוב, נדבורנא צפת, לעלוב, סערט וויזניץ, סדיגורא, קהל חסידים, קהילת היכל הבעל שם טוב, וקהילת מאור חיים.

    תוצאות הפריימריז מבשרים על משב רוח חדש בעיר לאחר שנים בהם הסיעה החסידית התפצלה והלכה לבחירות מלא מאוחדת. לפני כחמש שנים אף התפצלה הרשימה החסידית וחלק ממנה הלך עם דגל התורה.

    כעת כלל החסידויות כולל צאנז ולעלוב שהלכו בבחירות האחרונות עם דגל התורה שבו הבייתה ובחרו בגלבך לראשות הרשימה.

    מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הודיע אמש כי אגודת ישראל מתייצבת מאחורי המועמדים שייבחרו בפריימריז והם יהיו נציגי המפלגה.

    בחירתו של גלבך לא מהווה הפתעה בעיר לאחר שבמהלך הקדנציה האחרונה הביא לעיר מאה מיליון שקל לבניית עשרות כיתות חדשות לציבור החרדי, לאחר 26 שנה שלא נבנתה אף כיתה לציבור זה. במקביל איחד גלבך את השורות בין החצרות החסידיות ודאג לתקציבים והקצאות עבור כולם.

    בנאום שנשא לאחר ההכרזה על התוצאות אמר גלבך כי זה הרגע לברך על האחדות שנקרתה היום בעיר צפת אחרי עשור של פילוגים, מחלוקות ומערכת בחירות אחרונה שלא רצנו ביחד. "ברוך ה' זכיתי היום להיבחר לתפקיד ראש רשימת אגודת ישראל למועצת העיר  צפת לאחר תהליך ארוך ומפרך של שיקום היחסים בין הקבוצות השונות בעיר. היום אנחנו יכולים להגיד שתם עידן הפילוגים, ההשמצות והריצה הלא מאוחדת. היום כל החסידים מאוחדים".

    "מכאן, אחרי ההישג באיחוד החסידי של העיר, אני קורא לדגל התורה להצטרף לאחדות  כדי שתהיה יהדות התורה מושלמת ומאוחדת יחד עם כל הזרמים והקהילות האחרות בעיר".

    בנוסף אמר גלבך כי בכוונתו לפנות גם לתנועת ש"ס וחסידות חב"ד בעיר "אני מתכוון לשבת איתם ולנסות לייצר אחדות גדולה יותר יחד איתם שתשיג לציבור החרדי את המיטב ותכפיל את ההישגים מהקדנציה האחרונה".

    סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שיזם את הפריימריז הגיע לברך על תוצאות הבוחר ואמר כי באחדות ניתן להשיג הכל. גם ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין וראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיעו לברך על הניצחון ולאחל לגלבך הצלחה בתפקידו.



    0 תגובות