מוזס: אין חוק גיוס, אין תקציב

    איתי גדסי No Comments on מוזס: אין חוק גיוס, אין תקציב

    "אנחנו מצווים על ועשית ככל אשר יורוך; לא נוותר בנושא בני ישיבות ודרישתנו ברורה וחד משמעית: חוק הגיוס לפני חוק התקציב"

    ח"כ אליעזר מנחם מוזס
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "נושא גיוס בני ישיבות בנפשנו, ואנו מצווים לשמוע בקול גדולי ישראל שהורו לנו חד משמעית לאשר את חוק הגיוס לפני חוק התקציב. זו החלטת המועצת ולפיה נפעל" כך הצהיר במליאת הכנסת יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שפנה אל חברי הכנסת ואמר להם כי הוא מתפלא על צביעותם של חברי הקואליציה שאך לפני שנתיים, לפני שחוקק חוק הגיוס המתוקן שנפסל על ידי בג"צ, הבינו את ההתניה של כריכת חוק חשוב כחוק גיוס עם חוק התקציב. חוק הגיוס מעוגן בהסכם הקואליציוני והוא ליבת השותפים בממשלה הזו.

    "אני רוצה להקריא לכם את מכתבם של מועצת גדולי התורה, שקבלנו אך לפני שנתיים, כהנחיה חד משמעית. כי לפני אישור תקציב 2017-2018 יושלם הליך חקיקת חוק התקציב. "לכבוד חברי הכנסת של אגודת ישראל. לבקשת יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאלתי את פי גדולי התורה והחסידות חברי מועצת גדולי התורה בקשר לשינוי חוק הגיוס, והנני להודיעכם כי דעתם היא כי הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי קריאות לפני אישור תקציב המדינה. בכבוד הראוי ובברכה, מזכיר מועצת גדולי התורה מרדכי שטרן".

    "אתם החברים בקואליציה המכנים אותנו היום סחטנים, מילאתם את אותה דרישה. הצבעתם בעד התקציב בשעתו! אלה שבאים היום ואומרים לנו אתם סחטנים שאתם מצמידים יחד, הם אלו שהצביעו אז, אז מה נשתנה? ריח הבחירות עולה באפכם וכל אחד מתחרה ברעהו ומנסה לקושש יותר קולות על גלי ההסתה".

    מוזס סיכם ואמר הפתרון האמיתי הוא ששר האוצר ידחה את אישור התקציב לכנס הקיץ. ואם שר האוצר חושש לדחות מפני שאינו יודע מה יילד יום, הרי מאותה סיבה אנחנו חוששים מה יולד יום ומה יעלה בגורל חוק הגיוס.

    "חברי הכנסת. אנו ממושמעים לקול גדולי התורה וכאז כן עתה. אנו מצווים על ככל אשר יורוך ולא תסורו מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל. לכן אני מבהיר: אם לא יובא חוק הגיוס גם חוק התקציב לא יאושר".



    0 תגובות