"במלחמה הבאה הניצחון הוא רק אם נסראללה יחוסל"

    קובי פינקלר 3 Comment on "במלחמה הבאה הניצחון הוא רק אם נסראללה יחוסל"

    במלחמה הבאה, כך נאמר בתדרוך שנערך, ניצחון ייבחן אך ורק בדמות חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה | ההיערכויות והתרחישים

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הסיכוי למלחמה בשנת 2018 הולך וגדל" כך קובע קצין בכיר בצבא ומוסיף "אם נצליח להרוג את מנהיג החיזבללה חסן נסראללה,זו תהיה הכרעה". אמירה חדה ונוקבת שכדי לממשה עושים, יעשו ועשו בצה"ל מהפיכה של ממש.

    כך למשל , האיחוד של אט"ל לתוך זרוע היבשה חסך לצבא מאות מליונים והביא לשיפור של ממש בכלי הנשק הקטלניים "זו כבר לא מלחמת יום כיפור עם האוגדות הרבות, שיירות הטנקים והמשאיות הכבדות הרבות. אנחנו במציאות אחרת. הטכנולוגיה השתנתה וכך גם שדה הקרב".

    "היום נדרשים לפחות תותחים אבל כאלו שיהיו מדוייקים הרבה יותר, נדרשים להגנה מסיבית על הלוחמים בשטחי הכינוס ולשם כך תופעל מערכת "מגן גדעון" שהיא למעשה כיפת ברזל יבשתית ונקודתית, ומעל הכל צריך לעשות את התימרון הצבאי מהר יותר, עמוק יותר ורחב יותר וזה מצריך המון כוחות ובזמן קצר" אומר הקצין.

    זה צד אחד. הצד השני הוא האויב שגם הוא השתנה. הוא מנוסה יותר (החיזבאללה אחרי 4 שנות לחימה בסוריה למד הרבה) הוא הולך ותופס את יתרון הלחימה בלילה והביזור שלו יקשה יותר ויותר על הכוחות.

    לאור המציאות הזו נערך צה"ל "אנחנו מוכנים למלחמה", קובע הקצין ומצביע אפילו על תאריך יעד "בשנת 2020 נהיה עם כל המלאים, עם כל ההכשרות ועם כל התוכניות. כבר השנה אנחנו עובדים במתכונת של 17/17 , כלומר 17 שבועות של אימון ו17 שבועות של תעסוקה מבצעית".

    אבל לא רק למלחמה נערכים בצבא. המתקנים,הבסיסים וחלק לא קטן מהמחנות ישנים וכמעט לא ראויים לשימוש.

    בשנים הקרובות הולך זרוע היבשה לשנות הכל. 32 ימחי"ם ישודרגו לחלוטין, 6 מחנות אימונים יבנו, יוקם מרכז אספקה אחוד כשהכלל הקובע הוא הסתכלות אחת. זה לא אט"ל לחוד וזרוע היבשה לחוד. הכל תחת קצין אחד (האלוף קובי ברק) ותחת מפקדה אחת שרואה הכל והיא למעשה היום הזרוע היעילה ביותר עם המשאבים הגדולים ביותר מנתח תקציב צה"ל.

    ההשקעה בזרוע היבשה אדירה. מטוסים ללא טייס לטובת הכוחות המתמרנים, טילים מתקדמים ומדוייקים, משאיות מתקדמות, ואפילו רחפנים שיודעים להעביר אספקה לשטח ולפנות פצועים במידת הנדרש.

    "המלחמה הבאה תהיה קשה ולא פשוטה. היא תארך בין ימים לשבועות אבל בסוף ננצח. עם כח אדם כל כך טוב ומשקיע זו הערובה לכך" מסכם בכיר בצבא.

    ואנו נמשיך לישא תפילה מעומק הלב, בפרט בימים אלה, ימי הפורים בהם אנו חוגגים את הנס לו זכינו, שנזכה שיתקיים בנו הפסוק: "ד' ילחם לכם ואתם תחרישון.."



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השחצנות הישראלית מגעילה אחרי התבוסה במלחמה הקודמת ? עם המיתוסים והשקרים

    2. 2

      בשביל מה צריך להגיד את זה? בשביל שיכנס 100 מטר מתחת לפני האדמה? צריך לחסל אותו בלי להכין אותו ובלי דיבורים מיותרים.

      1. בכל מצב הרשע הזה יודע שישראל מתים לחסל אותו ותמיד הוא מתחבא כמו עכבר