חרף התנגדות האב המוסלמי: הבת היהודייה התחתנה עם ירא שמים

    שלמה ריזל 1 Comment on חרף התנגדות האב המוסלמי: הבת היהודייה התחתנה עם ירא שמים

    נורה נולדה באנקרה שבטורקיה לאב מוסלמי ולאם יהודייה • בגיל 9 עלו הוריה לארץ נוכח משבר כלכלי, והיא חזרה בתשובה • השבוע היא התחתנה

    כתובה יהודית
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רק מעטים מבין המשתתפים, וביניהם פעילי יד לאחים, ידעו את סודה של הכלה, בחתונה השמחה והמרגשת שנחוגה ביום שני השבוע באולם במרכז הארץ.

    תחילתו של הסיפור לפני למעלה משני עשורים, כאשר צעירה יהודייה מאנקרה שבטורקיה התחתנה עם צעיר מוסלמי מקומי, למגינת לב הוריה ומשפחתה היהודייה. רב הקהילה והמשפחה ניסו לדבר על ליבה, אולם כל מאמציהם עלו בתוהו.

    לאחר כשנתיים נולדה ביתם הבכורה נורה, שגדלה וחונכה כמוסלמית וכשהייתה בת 9, החליטו הוריה לנצל את זכאותם לעלות לארץ עקב מצבם הכלכלי הקשה.

    הם עברו להתגורר בעיר מעורבת במרכז הארץ, וכיוון ששוכנו בשכונה יהודית, נשלחה נורה הצעירה ללמוד בבית הספר הממלכתי באזור. עברו שנים ונורה שנחשפה ליהדותה השורשית בעקבות שיעור תורה שאליו לקחה אותה אחת מחברותיה, החליטה לחזור בתשובה ולשמור על קלה כבחמורה. בנקודה זו היא פנתה ליד לאחים בבקשת עזרה וסיפרה על הקשיים שבדרכה: אביה המוסלמי ניתק אתה קשר ומסרב לשוחח עמה בגלל חזרתה בתשובה, וגם אמה היהודייה השבורה ורצוצה נפשית מתנכרת אליה – נוכח החיים הקשים שעברה תחת בעלה האלים.

    ביד לאחים נכנסו לעובי הקורה ומצאו לנורה, שהפכה בינתיים לשרה, קורת גג מתאימה וסיוע כלכלי הולם, תוך שפעילות המחלקה להצלה מטמיעה מלוות אותה מאז לאורך כל הדרך. במקביל היא החלה להשתתף בשיעורי תורה ויהדות, במדרשה של הרב פרקש מבת ים, כשבשעות הפנויות היא מתנדבת בעמותות להצלת חיים.

    השבוע כאמור ההתרגשות גאתה כאשר נסגר המעגל ושרה עמדה תחת החופה עם בחור ירא שמים, בוגר ישיבה כשהשניים יוצאים יחד בעזרת ה' לדרך חדשה של הקמת בית יהודי נאמן בישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות