הרבנות: "מערך כשרות ממלכתי יש רק אחד"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרבנות: "מערך כשרות ממלכתי יש רק אחד"

    הקמת מערך הכשרות האלטרנטיבי. הרבנות הראשית לישראל: "הניסיון להחליף או להחליש גוף ממלכתי מוסדר והקמת אלטרנטיבה לשירותיו מהווה פגיעה במבנה השלטון ובתקינותו"

    הכניסה לרבנות הראשית לישראל • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרבנות הראשית פרסמה הודעה בעקבות הפרסומים אודות הקמת מערך כשרות אלטרנטיבי על ידי ארגון צהר.

    "הרבנות הראשית לישראל פועלת ותמשיך לפעול לספק כשרות לעם ישראל ומתמקדת בימים אלו ביישום רפורמת הכשרות המקיפה במערך הכשרות הארצי, תוך הטמעת עקרונות של שקיפות ואחידות. חבל שבמקום להירתם למלאכת שיפור פניו של מערך הכשרות הממלכתי, אצה הדרך לארגון צהר לנקוט בצעד שעלול להחליש את הכשרות הממלכתית, והכל באצטלא של דאגה לכשרות ולציבור".

    "אכן, מערך הכשרות הממלכתי ספג לא אחת ביקורת, על אופן התנהלותו. הרבנות הראשית אינה מתעלמת מביקורת זו, אולם הדרך להתמודד עמה, הינה שיפור וייעול המערכת הממלכתית. רק מערך כשרות ממלכתי המצויד בכלים מתאימים לרבות כלי אכיפה משמעותיים לצורך התמודדות עם הונאות כשרות, יכול להגן כיאות על ציבור שומרי הכשרות ולהבטיח לו מערכת כשרות אמינה".

    "אין אלא להביע תמיהה על כך שגוף המציג עצמו כמי שערך הממלכתיות והתורה נר לרגליו, בוחר להקים אלטרנטיבה למערכת הכשרות הממלכתית, תוך ביזוי החוק. בכך, חובר הארגון, לאלו המבקשים לקעקע את דמותה היהודית של מדינת ישראל. גופי כשרות פרטיים כדוגמת צהר ובד"צים למיניהם, קיימים במדינות רבות בעולם, אולם מערך כשרות ממלכתי יש רק אחד, כשם שיש לנו מדינה יהודית אחת, ורבנות ראשית אחת. הניסיון להחליף או להחליש גוף ממלכתי מוסדר והקמת אלטרנטיבה לשירותיו מהווה פגיעה במבנה השלטון ובתקינותו".



    0 תגובות