הותר לפרסום: שלושה תכננו פיגוע בהר הבית

    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שלושה תכננו פיגוע בהר הבית

    שלושה חברי חוליה מאום אל פאחם תכננו פיגוע בהר הבית | כתב אישום הוגש כנגדם

    מתפרעים בהר הבית | אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך החודשים האחרונים שלושה אזרחים ערבים ישראלים, תושבי אום אל פחם, חלקם תומכי ארגון הטרור של "המדינה האסלאמית" אשר תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית.

    העצורים בפרשייה הם: מוחמד מסעוד מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל פחם, עמאד לוטפי מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל פחם וקטין, בזמן ביצוע העבירות, תושב אום אל פחם.

    ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי מוחמד ג'אברין, עמאד ג'אברין והקטין, תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום במהלך חודש יולי 17' בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל.

    הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם. כמו כן עולה כי בין היתר העלו חלק מחברי החוליה רעיונות לביצוע פיגועים בבית כנסת ולהבדיל, כנסיה כמו גם רעיונות לבצע פיגועים המהווים פגיעה בכוחות ביטחון, משטרה, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד.

    בחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע עלה כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו.

    היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה.

    מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור המדינה האסלאמית איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל. שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה".



    0 תגובות