חוק בתי המשפט אושר בוועדת השרים

    איתי גדסי No Comments on חוק בתי המשפט אושר בוועדת השרים

    צעד נוסף לסיפוח? הצעת החוק הממשלתית של שרת המשפטים איילת שקד בנוגע לבתי המשפט, אושרה היום בוועדת השרים

    אילוסטרציה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד להסמכת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים לדון בהחלטות מנהליות של רשויות ישראליות ביהודה ושומרון.

    שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "לעומס על בית המשפט העליון אין אח ורע בעולם. דעתי ידועה – בג"ץ, שמטפל בכ-2,000 עתירות מדי שנה, צריך לדחות רבות מהעתירות על הסף. במהלך שאני מובילה כעת נוריד עוד עומס לערכאות נמוכות יותר. חשוב לא פחות הוא הפסקת האפליה הנהוגה כיום לתושבי יו"ש. זכויותיהם צריכות להיות שוות לכל אזרח אחר".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להעברת הצעת החוק הממשלתית בהובלת השרה שקד "שאפו ענק לחברתי שרת המשפטים איילת שקד על קידום הצעת החוק הממשלתית. לפני שנה העברנו בקריאה טרומית הצעת חוק בתי משפט לעניינים מנהליים והיום ממשלת ישראל עשתה צעד צודק ויעיל למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד למען ההתיישבות ולמען מדינת ישראל".

    בדברי הסבר לחוק של ח"כ סמוטריץ' נכתב: "מטרת חקיקת חוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס–2000 (להלן – החוק) היתה להוריד את העומס מבית המשפט העליון, להנגיש לאזרח את הטיפול בעניינים מינהליים ולאפשר ערכאת ערעור נוספת. עד היום לא הוחל החוק על החלטות של רשויות האזור ביהודה ושומרון. כתוצאה מכך נוצר עומס של עתירות רבות על בית המשפט העליון נוצרה אפליה לרעה של תושבי האזור שזכות הגישה שלהם לערכאות נפגעה, הן בכך שהעתירה הראשונה מונגשת להם פחות והן בשל העדרה של ערכאת ערעור בעתירות מנהליות".

    "לפיכך, מוצע להוסיף לרשימת העניינים המנויה בתוספת הראשונה לחוק, הקובעת את ההחלטות שניתן לעתור עליהן לבית המשפט לעניינים מנהליים, גם החלטה שהתקבלה על ידי רשות מרשויות האזור ובכללן המינהל האזרחי ולקבוע כי גם הן יידונו בראשונה בפני בית משפט לעניינים מינהליים. כך יפחת העומס מבית המשפט העליון, יונגש ויפושט ההליך המינהלי ותתאפשר זכות ערעור".



    0 תגובות