הגרי"מ לאו: "הערב נתייתמו תלמידים רבים"

    עמית דניאל No Comments on הגרי"מ לאו: "הערב נתייתמו תלמידים רבים"

    הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א סיפר לבצלאל קאהן בשידור חי על היכרותו עם מרן הגר"ש אויערבך זצוק"ל: "חייו היו קודש לתורה. אין ידי את המשפטים הנכונים כדי לבטא היכרות של 68 שנים. כולו היה קודש לתורה וללומדיה"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתלקות מרן הגר"ש אויערבך זצוק"ל. הגרי"מ לאו סיפר בשידור חי על היכרותו עם מרן זצוק"ל. "ההיכרות שלי עם מרן ר' שמואל זצ"ל החלה בתש"י הכרתי אותו בזכות אביו כשבאתי לישיבת קול תורה שמורי ורבי הגאון האדיר ר' שלמה זלמן אויערבך זצוק"ל עמד בראשה".

    "על רבי שמואל אני יכול להגיד את לשון הגמרא שכאילו נכתבה עליו. "לא החזיק טיבותא לנפשיה". הוא הקים את ישיבת מעלות התורה וכל רגשותיו היו פנויים לעבר הבנים שגידל בישיבה. לא היו לו בנים ולא בנות. אפשר לומר עליו שלא היו לו ילדים בשר ודם אך נתייתמו הערב בנים רבים. תלמידים הרי כבנים".

    "'אבי אבי רכב ישראל ופרשיו' את זה אמר אלישע ששירת את אליהו הנביא. היום יש אלפים של בני תורה שמרגישים את הצורך לזעוק 'אבי אבי'".

    "חייו היו קודש לתורה. אין ידי את המשפטים הנכונים כדי לבטא היכרות של 68 שנים. כולו היה קודש לתורה וללומדיה. תנ.צ.ב.ה."

    "מי שהכיר את האבא ואת הסבא ויבדלט"א האחים שלו, לא מתפלא שצמח אח בכור כזה. ר' שמואל. אפשר עליו לומר מה שנאמר על שמואל הנביא 'אל הנער הזה התפללתי..'" סיים הגרי"מ לאו את דבריו הנרגשים.



    0 תגובות