הוועדה לבחירת שופטים התכנסה לבחור שני שופטים לעליון

    איתי גדסי 1 Comment on הוועדה לבחירת שופטים התכנסה לבחור שני שופטים לעליון

    הוועדה לבחירת שופטים התכנסה לפני זמן קצר לבחור שני שופטים לבית המשפט העליון שימונו במקום אורי שהם ויורם דנציגר הפורשים. השופטת חיות: "שלומי מצוין, אל דאגה"

    אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נפתחה הבוקר בצל העדות שמסרה אתמול במשטרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. שאף התייחסה הבוקר לנושא ואמרה "שלומי מצויין, אל דאגה".

    הוועדה תבחר בשני שופטים לעליון, במקום אורי שהם ויורם דנציגר הפורשים. ותמנה גם 26 שופטים לבתי המשפט המחוזי והשלום ולבתי הדין לעבודה.

    שרת המשפטים איילת שקד פתחה את ישיבת הוועדה ואמרה "היום לפני שנה בחרנו ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. היום אנחנו מוסיפים שניים נוספים.  בסך הכל הם מהווים 40 אחוז מבית המשפט העליון. כל עשרים וארבעת המועמדים הם מעולים. ואני בטוחה שנבחר את השניים המתאימים ביותר.

    "היום, ז' אדר, זהו גם יום פטירתו של משה רבנו, שהיה השופט הישראלי הראשון ומי שפיתח את שיטת ערכאות השיפוט.  בעצת יתרו מינה משה שרי אלפים ושרי מאות שיוכלו לתת מענה טוב יותר לעם ישראל, כאשר הוא מנצח על המלאכה. גם כאשר משה הקים את הערכאות השונות את "הדבר הגדול" הביאן לפתחו של הערכאה העליונה – משה רבנו. אין דבר משמח יותר מכך שהיום אנחנו עוסקים במינוי שופטים לכלל הערכאות במדינת ישראל הריבונית.

    "עצת הזהב שיתרו נתן למשה היתה: "וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל הָעָם אַנְשֵׁי חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים אַנְשֵׁי אֱמֶת שֹׂנְאֵי בָצַע וְשַׂמְתָּ עֲלֵהֶם שָׂרֵי אֲלָפִים שָׂרֵי מֵאוֹת שָׂרֵי חֲמִשִּׁים וְשָׂרֵי עֲשָׂרֹת". אלו בדיוק הפרמטרים שלפיהם גם אנחנו בוחרים את השופטים.

    "נפל בחלקה של הוועדה הנוכחית הזכות להוביל מהלכים גדולים של מינוי למעלה מ 230 שופטים לערכאות השונות.

    "מלבד שני השופטים שייבחרו לעליון נבחר גם 26 שופטים לבתי המשפט המחוזי והשלום ולבתי הדין לעבודה. ביחד הם ימקסמו את השירות שבתי המשפט מעניקים לאזרח. אז בהצלחה לנו בבחירה היום".

    המועמדים הבולטים להיבחר הם פרופסור אלכס שטיין, מועמדה של שרת המשפטים איילת שקד, ומועמדי השופטת חיות – שאול שוחט ועופר גרוסקופף.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך לבחור עכשיו עוד שופטת במקום השופטת שסרחה