עד המדינה פילבר החל להעיד. ההערכה: הוא יסבך בעיקר את אלוביץ

    אבי יעקב 5 Comment on עד המדינה פילבר החל להעיד. ההערכה: הוא יסבך בעיקר את אלוביץ

    בית המשפט הוציא היום צו איסור פרסום בפרשת תיק 4000, אבל לעו"ד זיו מאור יש אינדיקציות לכך שהחקירה מתמקדת יותר בשאול אלוביץ, פחות בנתניהו | "יואב סגלוביץ הקים את להב 433 ומזוהה עם לפיד. אנשי להב 433 הם אנשיו. אין תכלית בחקירות האלה מלבד להרתיע את נתניהו ולקעקע את האמינות והלגיטימציה שלו"

    ראש הממשלה, בהופעה בפני ועידת הנשיאים בירושלים צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בתל אביב הוציא הערב (ד') צו איסור פרסום על פרטי חקירתו של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. אך למרות זאת, פורסם הערב כי לא יוטל על פילבר עונש מאסר ולא קנס כספי. הוא רק יורחק מהשירות הציבורי.

    בחדשות 2 פורסם, כי פילבר אמר לחוקריו שנתניהו הורה לו לסייע לחברת "בזק". לדבריו, "היום אני מבין שניצלו אותי". עם זאת, נחקר נוסף בפרשה, ניר חפץ, צוטט כמי שאומר לחוקריו: לא בא בחשבון ולא עומד על הפרק שאהיה עד מדינה".

    עו"ד זיו מאור, עורך אתר "מידה" אמר הערב בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", כי יש לו סימנים לכך שעדותו של עד המדינה שלמה פילבר לא תהיה נגד נתניהו אלא רק נגד הבעלים של בזק, שאול אלוביץ.

    "אני לא אומר את הדברים מידיעה, אלא רק מההדלפות השונות של המשטרה", אמר מאור. "האינדיקציה הראשונה לכך שפילבר לא בהכרח יעיד נגד נתניהו, היא שהחקירה שלו מתנהלת ברשות לניירות ערך, לא במשטרה. החוקרים שם לא חושבים איך להפיל ראש ממשלה. ברשות לניירות ערך חוקרים עבירות בשוק ההון והם מעוניינים לדעת מה קרה עם אלוביץ.

    "עוד אינדיקציה לכך – נתניהו טרם נחקר בתיק 4000. עדות של עד מדינה היא עדות נחותה. המשטרה טרם חקרה את נתניהו, הם לא יודעים מה הוא יטען, אולי יהיו לו ראיות חזקות יותר מאלה של עד המדינה. אולי הוא יזים את כל הטענות נגדו. לחתום על הסכם עד מדינה לפני שחוקרים את החשוד העיקרי – זה משהו שהרשות לניירות ערך לא עושה.

    לדבריו, צריך לשים לב לעובדה שבעצם פילבר קיבל כרטיס יציאה חופשי מהכלא. "הדבר הזה לא מחזק את החששות של נתניהו למצב קשה, אלא להיפך, היא יוצרת את התחושה שה'קייס' הוא חלש יותר, בעיקר בגלל הדוגמא של שולה זקן. כשעד מדינה עובר עבירות חמורות, הוא משלם מחיר על מה שעשה. אם הוא מקבל פטור ממאסר, יתכן שהעבירות המיוחסות לו – אינן ברמה גבוהה".

    עו"ד מאור הוסיף, כי "בסופו של דבר, בבסיס התיק הזה יש שתי האשמות כלפי פילבר ובמרומז כלפי נתניהו, כשהמעורבות שלו בהחלטות של פילבר הן בליבת הטענות נגד נתניהו. בעצם אישור העיסקה בין יס לבזק, מדובר בהחלטה של מדיניות לגיטימית נגד דעת הפקידים. טענו שפילבר אישר את העיסקה נגד דעת הפקידים. המציאות הזו שנבחרי ציבור או אנשי אמונם חוששים לקבל החלטות לגיטימיות שמא יחקרו אותם, היא תופעה חמורה".

    לדברי מאור, "איזשהו מידע עבר מכיוונו של פילבר לכיוונו של אלוביץ, מידע שלא היה צריך לעבור והשפיע על הערך של בזק או יס במועד מוקדם. אם זה המצב, ובהכירי את הדברים שמתנהלים בסביבת ראה"מ, הסיכוי שנתניהו היה מעורב בהעברת מידע כזה, לא נראה הגיוני. לא יגיעו אליו בסוגיית הדלפת המידע.

    במענה לשאלתו של אבי מימרן, האם להערכתו יש מאמץ אדיר לקשור את הפרשיות לנתניהו, כלומר, האם יש מוטיבציה לגלות את האמת או מוטיבציה למצוא את נתניהו, השיב מאור: "יואב סגלוביץ הוא שוטר לשעבר, שהקים את להב 433 וכעת הוא מזוהה עם יש עתיד של יאיר לפיד. אנשי להב 433 הם אנשים שסגלוביץ מינה, הוא פיתח את הקריירה שלהם. טבעם של אנשים שיוצר את הקשר בדבר הזה. ההתנהלות של משטרת ישראל בפרשיות נתניהו, היא מחפירה. אם תיק 1000 ו-2000 עוסקים בדברים שהם לא עבירות, ואין תכלית בחקירות האלה מלבד להרתיע את נתניהו ולקעקע את האמינות שלו והלגיטימציה שלו, וזה מה שעושה להב 433 בשנים האחרונות, להבנתנו ולהשערתנו, הדברים קורים בניצוחו של סגלוביץ באופן עקיף".

    להאזנה לראיון:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      זהו, הסוף של ביבי המושחת מגיע, זהו הסוף של כל מושחת ומשוחד, אם לא מגיע לו עונש על תיק 1000/2000/3000/4000/5000 מגיע לו על משהו אחר, אבל הוא הרוויח את זה בצדק.

      1. אני לא חושב שביבי צדיק, אבל מי שלא רואה שכל התיקים האלו באים רק בשביל להפיל אותו הוא עיוור,
        ומאיפה אתה יודע שהוא מושחת? בדקת את זה?

    2. 4

      צוחק מי שצוחק אחרון נחכה ונראה מהצמד משפטים הדמיוניים שלך כנראה אתה עוד אחד שמנסה לכפות את דעתו על הציבור כמו מני נפתלי ודומיו ואתה בטוח שביבי אשם כל עוד לא מוכחת חפותו אז דע לך אח יקר וטיפש שלכל בן אדם ובטח ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור יש חזקססס כשרוססס כל עוד לא מוכח שהוא אשם אז גם אתה יכול להמשיך לחפש ואולי לעזור להם להמציא עוד כמה תיקים אבל אנחנו נמשיך לבחור בצדק וביושר ונחזיק ביד הנרדפים וביבי בעזרת השם ימשיך לשלוט ולך נשאר לאכול את ההצבעות בהצלחה!!!

    3. 3

      נתניהו מלך ימשיך לימלוך עם 38מנדטים תודה על השנים שהיקדשת לעם ישראל ותמשיך עוד שנים טובות בברכה

    4. 2

      בלי קשר דווקא לפרשות נתניהו;
      המושג 'עד מדינה' זה מושג כל כך לא יהודי.
      אנשים מתייחסים לזה כאל דבר לגיטימי,
      בעוד שזה מסירה במובן הגרוע ביותר.
      לשון הרע ורכילות מדאורייתא.
      רחמנא ליצלן.