הותר לפרסום: צה"ל מנע פיגוע אווירי של "המדינה האיסלאמית" באוסטרליה

    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: צה"ל מנע פיגוע אווירי של "המדינה האיסלאמית" באוסטרליה

    גורם בכיר אומר שסיכול הפיגוע באוסטרליה הביא להצלה של עשרות רבות של חפים מפשע והמחיש את היותה של יחידה 8200 שחקן במאבק המודיעיני נגד המדינה האיסלאמית. לדבריו, "רמת השיתוף בין השבכ, צה"ל ואמ"ן עלתה מאד בשנה האחרונה והרוח בין כל הגורמים הפכה להיות רוח טובה"

    אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחידה 8200 בצה"ל סיפקה לאחרונה מידע מודיעיני בלעדי, שהביא לסיכול פיגוע אווירי של המדינה האיסלאמית בשלהי 2017 באוסטרליה הרחוקה. כך הותר לפרסום.

    מהמידע עולה, כי פעיל המדינה האיסלמית דעא"ש נתפס ברגע האחרון לפני שעלה על טיסה של חברת "איתיחאד" מסידני לאבו דבי כשבכליו פצצה. את המידע על הפעיל ועל כוונתו לבצע פיגוע עלו ביחידה 8200 כאן בישראל (כשגורם מסוים בסוריה דיבר עם גורם באוסטרליה). זה היה מבצע חובק עולם של צוות קטן בראשותה של קצינה צעירה שנוהל ממקום חשאי בישראל. מהרגע שעלו על פיסת המידע הראשונה ועד שכוחות הביטחון האוסטרלי עצרו את המחבל עברו בסך הכל 48 שעות.

    "רמת השיתוף בין השבכ, צה"ל ואמ"ן עלתה מאד בשנה האחרונה והרוח בין כל הגורמים הפכה להיות רוח טובה", קובע קצין בכיר בצה"ל, והוא יודע על מה הוא מדבר, בעיקר בהתייחסו לאחת היחידות המסווגות בצבא – יחידה 8200 .

    שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין הישראלית, אומרים בצבא, איפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר הגורמים, לאחר שאלו היו במוכנות מתקדמת מאוד ולקראת הוצאת הפיגוע לפועל.

    גורם בכיר אומר שסיכול הפיגוע הביא להצלה של עשרות רבות של חפים מפשע והמחיש את היותה של יחידה 8200 שחקן במאבק המודיעיני נגד המדינה האיסלאמית.

    ובתוך כך, הצליחו ביחידת המודיעין למנוע גם תקיפת סייבר איראנית. מתברר שגם כאשר אנו יושבים בביתנו או במשרדנו וחושבים שהכל בטוח, יש מישהו מעבר לקוי האויב שמתכנן לפגוע בנו, ולאו דוקא בטיל כזה או אחר.

    מתברר שחטיבת ההגנה של אגף התקשוב בשיתוף יחידת 8200 סיכלו פעילות התקפית בסייבר מצד איראן כנגד גופים וארגונים פרטיים וציבוריים בישראל. "הסיכול התאפשר בזכות מעקב הדוק אחר פעולות המערך האיראני וזיהוי מוקדם של נסיונות תקיפה בישראל.

    "יחידה 8200 בהובלת אגף התקשוב פועלת באופן אקטיבי על מנת לזהות את האיום ולהביא לנטרול אפקטיבי שלו", אומר בכיר בצבא ומוסיף: "השותפות שלנו עם האוגדות והחטיבות הפכה להיות שותפות מבצעית שבה כולם נוטלים חלק ובזמן אמת נותנים כולם כתף כדי להדוף הן את הסכינאי הבודד והן את ההתארגנות הגדולה יותר".

    לדבריו, "אנחנו מאמינים מאד לדרג הזוטר וידיעה שנראית בעיני איש המודיעין ולו הזוטר ביותר כחשובה, תועבר מיידית לכל הלשכות הרלוונטיות כדי למנוע את הפיגוע הבא", אומר הקצין ומגלה רק טפח קטן מכל העשיה הגדולה שעושים מעל ומתחת לאדמה לוחמי 8200 ואנשי המודיעין.



    0 תגובות