ארגון 'בטרם' מזהיר: "נפצים בפורים – פצצה מתקתקת"

    קלמן טלר No Comments on ארגון 'בטרם' מזהיר: "נפצים בפורים – פצצה מתקתקת"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים קורא לציבור ההורים והמחנכים לקחת אחריות ולהחמיר בנקיטת צעדים כדי למנוע שימוש בחזיזים ובנפצים ומחדד את ההנחיות בנוגע לתחפושות מסוכנות ומשלוחי מנות. הגאון הרב יצחק זילברשטיין הוציא מנשר להורים בו קריאה לחוס על נפש ילדיהם ולא לתת להם לשחק בנפצים.

    "נפצים בפורים, כמוהם כפצצה מתקתקת לכל דבר" – את ההגדרה הנחרצת הזו מביעים בארגון 'בטרם', שבועות לפני פורים, בתקופה המועדת למרבה הצער לנזקי הנפצים ורעשיהם המבעיתים.

    בארגון מזכירים ומזהירים כי מדי שנה נפגעים ילדים ומבוגרים כתוצאה משימוש בנפצים ובחזיזים. חלק מן הילדים נפגעים רח"ל בצורה קשה המגיעה עד כדי קטיעת אצבעות, כוויות קשות, פגיעה בעיניים ואפילו עיוורון.

    מנתוני ארגון בטרם עולה כי בתקופת ימי הפורים ילדים ובני נוער נפגעים פי 2 יותר מצעצועים מסוכנים ותחפושות ביחס לשאר ימות השנה, הסיכון להיפגע מנפצים בתקופת פורים גבוה פי 21 לערך מהסיכון להיפגע מנפצים שלא בתקופת פורים.

    עוד עולה כי בין השנים 2008-2017 דווח על 235 מקרים של היפגעות ילדים ובני נוער עקב היפגעות מצעצועים מסוכנים ותחפושות, 188 ילדים ובני נוער פנו למיון ב-12 בתי החולים עקב היפגעות מצעצועים מסוכנים ותחפושות.

    בניתוח הפניות לחדרי המיון עולה כי המוצרים השכיחים ביותר בהיפגעויות ילדים ובני נוער הינם: זיקוקים (36%), ספריי שלג (29%), חזיזים/נפצים (26%), אקדחי צעצוע (7%) וקפצונים (1%). כ-80% מהנפגעים הינם ילדים מקבוצות הגילים 5-14, כאשר מרבית הנפגעים שייכים לקבוצות הגילים 10-14 (58%). מנגנון הפגיעה השכיח ביותר בקרב הפונים למיון בגין היפגעות בלתי מכוונת מצעצועים מסוכנים הינו כוויה (כ-71% מהמקרים). כ-10% פנו למיון עקב מכה/חבלה, כ-8% עקב חתך/דקירה ו- 8% עקב חדירת גוף זר.

    מכתב הרב זילברשטיין
    אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מדגישה כי חומרת הנושא וההתייחסות הראויה לפעילות המסוכנת תוכל למזער ובמקרים רבים אף לבער כליל את התופעה החמורה. אנו קוראים בזה להורים ולמחנכים להפעיל את סמכותם ואחריותם על ילדיהם וחניכיהם, שמא יגעו כלל בנפצים המסוכנים".

    מלבד הנפצים, שאינם תקניים ומסוכנים ביותר, 'בטרם' מדגישים כי גם תחום התחפושות דורש תו תקן רשמי, שאף הוא מונע אסונות. יש לשים תחפושת המאושרת על ידי מכון התקנים ומסומנת כחוק: בתווית הצמודה יש לרכוש תחפושת ולוודא כי מופיעים על גביה פרטי היצרן והיבואן, וכן קיימות הוראות אזהרה בעברית באופן ברור בזו הלשון: "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש". הוראות אלה וכמובן קיומן, מאפשר לבישת התחפושת בבטחה במהלך ימי הפורים.

    כאשר מכינים תחפושות בבית: אין להשתמש בחומרים דליקים כגון צמר גפן ונוצות, בשרוכים ובחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר, ובמסכות המגבילות את שדה הראיה וכאלה שאינן מתאימות לילדים.
    במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 5 שנים, אין לשים מאכלים העלולים לגרום להם לחנק, ביניהם: סוכריות, מסטיקים עגולים, אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים.
    בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מאחלים "פורים שמח" לכל בית ישראל, ומסכמים כי אכן כל פורים יכול וצריך להסתיים בשמחה, ללא צער ונזק – אם רק נקפיד על כללי הבטיחות הנדרשים.



    0 תגובות