היערכות להקמת מרכז העסקים בירושלים: מגרש הוקצה לחניה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on היערכות להקמת מרכז העסקים בירושלים: מגרש הוקצה לחניה

    במסגרת ההיערכות להקמת רובע העסקים בכניסה לירושלים הנחה ראש עיריית ירושלים להקצות מגרש לחניית תושבים | חניית האוטובוסים תוגבל

    אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת העבודות להקמת רובע העסקים בכניסה לעיר הנחה ראש העיר ניר ברקת להכשיר מגרש צמוד לשערי צדק הישן בסמוך לרחוב יפו כחניה זמנית לתושבי האזור במקום חניון בית החייל.

    כמו כן הבהיר ברקת כי אף אוטובוס לא ייכנס לחניון בית החייל ללא כל הבדיקות, האישורים הנדרשים והעמידה בתקנים המחמירים ביותר של איכות הסביבה. הפעלת חניון האוטובוסים תתבצע רק באמצעות אוטובוסים שיעמדו בתקן המחמיר ביותר- יורו 5 ורק לאחר השלמת כלל הבדיקות והעבודות שיבטיחו עמידה בתקנים הנדרשים.

    חשוב לציין כי החניון כרגע ריק לחלוטין מאוטובוסים וגם במתכונת הפעלתו הזמנית, ולאחר קבלת האישורים בלבד, הוא צפוי להכיל 29 אוטובוסים בלבד, שיעמדו בתקני איכות סביבה מחמירים ביותר. עד לאחרונה שימש החניון הזה כחניה לא מוסדרת לכ-100 כלי רכב פרטיים.

    יתר על כן, במסגרת מכלול הפרויקט תצומצם משמעותית כמות האוטובוסים החונים באזור זה, כאשר כיום חונים בשטח זה כ-250-300 אוטובוסים לעומת כ-60 אוטובוסים בלבד הצפויים לפעול בעתיד. העירייה ממשיכה כל העת בדיאלוג שוטף עם נציגי התושבים והמנהל הקהילתי.

    בפרויקט הכניסה לירושלים מוקם כעת רובע עסקים הגדול פי 7 ממרכז עזריאלי, שישנה את פניה של ירושלים ויוסיף 60 אלף מקומות עבודה. כחלק מהפרויקט תהפוך הכניסה לעיר למרכז תחבורתי מוביל בארץ עם רכבת מהירה מהמרכז, רשת רכבות קלות, מנהרות, כבישים וחניוני ענק. בשל העבודות חלים שינויים רבים באזור, אולם העירייה עושה מאמצים רבים לשמור ככל הניתן על איכות ושגרת חיי התושבים ועל בריאותם תוך עמידה בכל תקני איכות הסביבה למניעת זיהום אוויר.

    הפרויקט צפוי לשדרג באופן ניכר את מערך התחבורה בעיר ולייצר פתרונות תחבורה ירוקים. נחדד שוב כי בשום שלב לא תישקף כל סכנה לבריאות הציבור.



    0 תגובות