סוכם: חוק המואזין יקודם

    איתי גדסי No Comments on סוכם: חוק המואזין יקודם

    לאחר שהתעכב בעקבות התנגדויות גורמים בקואליציה, חוק המואזין יקודם שוב | המתווה המלא

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשבועיים פנו חברי הכנסת מוטי יוגב ורוברט אילטוב לשרים גלעד ארדן וזאב אלקין על מנת למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את קידום הצעת חוק למניעת מפגעים הידועה גם כ- "חוק המואזין".

    אמש סוכם על מתווה מוסכם אשר יתווסף להצעות החוק: בהמשך להחלטת ועדת שרים חק/1900 מתאריך 12.2.2017 לעניין הצעת חוק שבנדון, לאחר שבאנו בדברים, הרינו לאשר את המשך קידום ההצעה, בכפוף לשני התנאים הבאים: 1. הקנס בגין הפרת הוראת החוק לא יפחת מסכום של 10,000 ש"ח. 2. תוקנה לגורם האוכף סמכות מפורשת להחרים את מערכות ההגברה במקומות בהן בוצעה הפרה של החוק.

    יו"ר סיעת ישראל ביתנו ויוזם חוק המואזין, ח"כ רוברט אילטוב: "אני מברך על מציאת המתווה שיאפשר את המשך קידומו של חוק המואזין. הגיע הזמן שנסדיר אחת ולתמיד את סוגיית מערכות הכריזה במסגדים, בכל העולם לרבות במדינות ערב הנושא מוסדר בחוק ואין שום סיבה שישראל תהיה שונה בעניין הזה. למאות אלפי אזרחים ישראלים הגרים בשכונות המעורבות מגיע לישון בשקט".

    יוזם הצעת החוק, חבר הכנסת מוטי יוגב: "התיקון לחוק הרעש שבא להסדיר גם את האכיפה על בתי תפילה בשעות המנוחה עבר היום את אישורם של השרים לבטחון פנים והגנת הסביבה ויובא לדיון בוועדת החוקה של הכנסת לשם העלאתו לקריאה ראשונה במליאת הכנסת".

    "זהו חוק חשוב ומוסרי, ליהודים וערבים כאחד המבקשים לישון את שנתם בשקט. אנו שמחים על הכוונה לקדם את הצעת החוק למען אזרחי מדינת ישראל, ומצפים לקידומה בהקדם האפשרי. קיבלנו פניות רבות, מיהודים וערבים, המבקשים לקדם את החוק. לפני כמאה שנים לא היו רמקולים, ואין כל סיבה שקריאה לתפילה תפריע את מנוחתם של אנשים בשעות לילה מאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות".



    0 תגובות