"המודל המהיר" של המשטרה כנגד סייעני השבחי"ם

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "המודל המהיר" של המשטרה כנגד סייעני השבחי"ם

    משטרת ישראל עוסקת מידי יום במיגור כניסתם של שוהים בלתי חוקיים אל תוך תחומי מדינת ישראל | מודל "שיפוט מהיר" שהחל לאחרונה במשטרה יחד עם התביעה המשטרתית נלחם בתופעה בפרק זמן קצר משהיה

    הסעה בה נתפסו שבחי"ם. אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל מתמודדת מידי יום עם תופעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לתחומי מדינת ישראל הכוללת פשיעת רכוש מגוונת – התפרצויות לדירה ובתי עסק, פשיעה חקלאית ועוד, וזאת לצד האיום הביטחוני הטמון בכניסתם.

    לתופעת השב"ח כתופעה מתמשכת ישנן משמעויות רחבות, הן מבחינת עצם קיומה כתופעה רחבה המתרחשת בישראל יום יום ולאורך שנים, הן מבחינת ההשלכות הפליליות הנלוות אליה המתבטאות בפעילות פלילית מגוונת המתבצעת בשטח מדינת ישראל ופוגעת באזרחים, בעסקים ובתשתיות, והן כתופעה בעלת פוטנציאל סיוע פח"ע משמעותי במידה וזו בוחרת להתרחש בתחומי ישראל. משמעויות אלו הן בעלות השפעה ישירה על תחושת ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

    יחידות משטרת ישראל בגזרת העיר קריית גת, יחד עם לוחמי מג"ב ובסיוע חטיבת התביעות במשטרה, החלו לאחרונה במודל "שיפוט מהיר" שנועד להעמיד לדין תוך 14 ימים את מסיעי השב"ח, מעסיקיהם ומלינים, אותם אלו המסייעים לשוהים הבלתי חוקיים להיכנס ארצה ואף מאפשרים להם להתפרנס בתוך שטחי מדינת ישראל תוך הגברת הסיכונים כפי שצוינו לעיל, פלילי ופח"עי. מטרת המודל הנה בראש ובראשונה לעלות את תחושת ביטחון התושבים ולהילחם בהשלכות הביטחוניות והפליליות של התופעה.

    מודל זה שהחל בראשית החודש, פברואר, כבר הוביל תוך עבודה מאומצת ונחושה להעמדתם לדין של 7 מסיעי שב"ח ולחילוט 3 כלי רכב ששימשו בביצוע העבירה. במשטרה ובחטיבת התביעות בחרו לנקוט ביד נוקשה זאת למען ביטחון הציבור, וכראייה לכך, העמדתם לדין של אותם מסיעים גם אם אין באמתחתם רישום פלילי. "אנו נמשיך במדיניות זו של מעצר והגשת כתב אישום תוך נקיטת צעדים פליליים מידיים ללא פשרות על מנת להגן על הציבור ולהגביר את תחושת ביטחונו", נמסר מהמשטרה.



    0 תגובות