ניסוי מוצלח במערכת חץ 3

    קובי פינקלר No Comments on ניסוי מוצלח במערכת חץ 3

    מנהלת חומה במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה ניסוי טיסה של מערכת נשק חץ 3

    חץ 3 | אילוסטרציה צילום: מערכת הביטחון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום (שני) בשעה 02:30 ניסוי טיסה מוצלח של מערכת חץ 3, המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר. מיירט חץ 3 שוגר וביצע את משימתו.

    בניסוי השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני, אשר יחד עם מנהלת חומה מפתחים את מערכת הנשק. התעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירט ה"חץ" מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא-האחראית על מערכת הגילוי המכ"מי, חברת אלישרא מבית אלביט מערכות שפיתחה את מערכת ניהול הירי, חברת "תעש מערכות", תע"א-תמ"מ ורפאל שהינן קבלני משנה עיקריים לפיתוח המיירט. חברת בואינג (BOEING) שותפה לתא"ע מל"מ בפיתוח וייצור חץ 3.

    מערכת חץ הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מפא"ת – מנהלת חומה. מערך ההגנה הרב שכבתית מתבסס על 4 שכבות הגנה מבצעיות": מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת נשק חץ 2 וחץ 3. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. מערכת חץ 3 נמסרה לחיל האוויר לשימוש מבצעי כבר בינואר 2017.

    בועז לוי, סמנכ"ל התעשיה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, מתייחס לניסוי החץ 3 היום: "הניסוי שביצענו היום היה מורכב ביותר, ובוצע בהובלת התעשיה האווירית. במהלכו שיגרנו את המיירט שחצה את האטמוספרה עמוק לתוך החלל. הטיל ביצע את כל המצופה ממנו. אנו מרוצים מאד מהתוצאות. הטיל עשה את המסלול במלואו ולו היתה מטרה אמיתית היה פוגע בה. במהלך הניסוי המיירט דימה תרחיש מבצעי מלא. הוא עשה מסלול כאילו היתה מטרה אמיתית. לכן השלמנו באופן מלא את היעדים שהגדרנו לעצמנו לפני היציאה לניסויים באלסקה".



    0 תגובות